American Yakuza (1993)

Actie

geregisseerd door Frank A. Cappello
met Viggo Mortensen, Ryo Ishibashi en Michael Nouri

Special-agent Nick Davis weet op slinkse wijze toe te treden tot de beruchte Yakuza, een Japanse geheime organisatie. Zijn opdracht is om geheimen te ontfutselen, maar hij raakt ondertussen steeds meer betrokken bij het mysterieuze en keiharde wereldje. Daarbij wordt hij verliefd op Yuko, de kleindochter van de grote baas Sawamoto, waardoor zijn gedrag behoorlijk wordt beïnvloed. Nick zit gevangen tussen twee werelden, maar moet een keuze maken. Een leven vol liefde en saamhorigheid of het politieleven waarvoor hij een eed heeft afgelegd.

Een nog onbekende Viggo Mortensen in een broeierige film. Low budget maar niet slecht.
Overigens is het vervolg ook de moeite waard..

yorgos.dalman
Ja, top B-movie! Tamelijk sfeervol. Viggo doet het goed in 'zwijgende eenling' rollen (zie ook 'Prison', 'The indian runner' en 'The reflecting skin' bijvoorbeeld.)