Heart of America (2003)

Canada / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Uwe Boll
met Jürgen Prochnow, Michael Paré en Maria Conchita Alonso

Het is de laatste dag voor de leerlingen van de "Riverside High School". Al enkele jaren worden de vrienden Daniel en Barry door medestudenten zowel mentaal als fysiek misbruikt. Ze hadden nooit het lef om van zich af te bijten. Vandaag op de laatste schooldag nemen ze bloedig wraak op hun belagers. Deze gewelddadige laatste dag op school zal voor altijd zijn sporen nalaten.

avatar van Naomi Watts
Reuze meevaller voor een Boll eigenlijk.

Wel weer zo'n typische schoolkill film waar je eigenlijk alleen kijkt voor de laatste tien minuten. Het hoe en waarom ze zover zijn gekomen vind ik niet zo boeiend en allemaal wat sentimental mumbo jumbo. Lichtgeraakte tieners en tieners die weinig aan zelfreflectie doen.

Toch kijkt het allemaal lekker weg maar een "impact" zoals een Elephant ontbreekt een beetje bij deze film. Jammer.

avatar van Rianneke_Dan
Vond het wel een aardige film. Verhaal was goed, alleen werd het allemaal net iets te langzaam opgebouwd waardoor de film erg lang duurde voor mijn gevoel. Personages waren wel goed neergezet en je krijgt op een gegeven moment echt te doen met Daniel en Barry. Einde vond ik ook wel redelijk, en zoals Stenie ook aangeeft zien wij deze verschrikkelijke gebeurtenissen alleen via de media en vaak is dat toch een verdraaid beeld van wat er werkelijk gebeurd is.

Goed verhaal, maar toch vond ik de film op een gegeven moment erg saai en langdradig worden.

edeningrid
Chr.s schreef:
Zeer foute film gebasseerd op die highschool murders. De muziek is echt klote, evenals de beelden, het acteerwerk, euhm..kan eigenlijk geen plus punten verzinnen.

0,5* snel vergeten.

Elephant

wat lig je ne te zeiken over deze film ,kijk hem dan niet af

avatar van eminemfan190
Chr.s schreef:

0,5* snel vergeten.

Elephant

elephant heb ik gister gezien en dat was pas een saaie film, die 2 jongens morrden halfe school uit en ik weet niet eens de reden vooral niet van die blonde. enige reden die ik kan bedenken is dat die jongen voor 20 sec gepest word in de hele film..... heart of america heeft in mijn ogen een veel beter verhaal.

edeningrid schreef:

wat lig je ne te zeiken over deze film ,kijk hem dan niet af

Gek he, je mening geven op een filmsite.

een film van Uwe boll die zowaar een voldoende heeft? Ik wist niet dat het mogelijk was ben nu toch wel geintrigeerd moet ik zeggen.

avatar van Erwinner
Redelijk rustige vertelstructuur, meer ingetogen dan ik had verwacht.
Een sterke cast met een voorspelbaar plot, alleen doet het plot er niet zo toe in deze film van Uwe Boll. De voorgeschiedenis is waar het om draait.
De zwevende camera move's worden zeer fijn toegepast en de soundtrack doet rustig op de achtergrond mee waaruit je kan opmaken
dat er met veel hoop aan dit filmpje gewerkt is. Alles dus dik in orde, al had het wat mij betreft nog wel iets heftiger mogen eindigen.

vandaag gekocht en meteen bekeken. na 'alone in the dark' (of ervoor... ik weet niet de volgorde waarin ze werden gemaakt...) nou ja, in ieder geval, nadat ik 'alone in the dark' heb gezien, vond ik deze een stuk beter. eigenlijk was alles wel beter en dan voornamelijk het script en het acteren. het heeft wel zo zijn 'foutjes', om het maar zo te zeggen, maar ik vind dit, wat Uwe Boll betreft, erg meevallen. misschien zelfs wel goed.
imdb geeft het een 4.1 heb ik gezien: dat vind ik echt zwaar underrated!

avatar van Thorak
Dit is toch gewoon een erg goede film, zeker als je bedenkt dat het van een van de minst gerespecteerde schrijver/regiseurs van de afgelopen jaren is. Acteerwerk is degelijk, camerawerk is goed en ook het verhaal is boeiend met zelfs een (erg kleine) twist aan het eind.
Als willekeurige film 3.5*, voor Uwe Boll zijn doen een meesterwerk!

avatar van TimZor
Thorak schreef:
Als willekeurige film 3.5*, voor Uwe Boll zijn doen een meesterwerk!

Hier sluit ik me bij een ook een dikke 4 voor Boll !

avatar van aburex
Veelbelovende start van de film met flashbacks over hoe de 3 lln. uiteindelijk tot de moorden komen. Maar langzamerhand wordt de film te traag en alleen de laatste minuten zijn de moeite waard. Er zijn al betere films gemaakt over dit onderwerp.

avatar van SnakeDoc
Ik wou Uwe Boll met Heart of America een laatste kans geven om mij te overtuigen van zijn regisseur kwaliteiten. Ik moet toegeven, het is beter dan al het andere wat ik van hem zag, maar nog steeds ben ik er niet kapot van. Het acteren was soms ontzettend slecht en het overgrote deel van de film is bijzonder overdreven in beeld gebracht. Typisch Boll, maar ik hou er gewoon niet van.

De boodschap van deze film komt gelukkig wel duidelijk naar voren. Aardig geprobeerd, maar wederom net geen voldoende!

Kwam er trouwens pas op het einde achter dat dit een film uit 2003 was. Met de personages, kledingstijl en beeld kwaliteit dacht ik eerder aan een film uit begin '90.

ik vind dit een briljante film van Uwe Boll.
wist niet eens dat het er 1 van hem was.
ben zelf vroeger veel gepest, gesard, al wat niet meer zei.
kon echt met de hoofdpersonen meeleven, hoewel het afmaken van je school natuurlijk veel te ver gaat.

Het "gebeuren" duurt maar een paar minuten en vond ik ook wat tegenvallen maar het hele gebeuren ernaartoe was gewoon geweldig. Wat een geflipte leerlingen (wel zeer leuk gespeeld) zaten er op die school maar wat hebben een aantal een heerlijk personage om te zien. Zo vond ik die gast met zijn fluwelen trainingspak en zijn verhalen (met als hoogtepunt het verkrachtingsverhaal) het einde. Ook hoe hij eruit zag in zijn fluwelen trainingspak en hoe hij praatte Hetzelfde geldt voor die sportgast die het met vrijwel iedereen op de school heeft gedaan Ook vond ik het wel heerlijk om mister "Rampage (2009)" Brendan Fletcher weer terug te zien. Ook hij speelde goed en liep er zeer apart bij. Wel jammer dat hij op het einde inbond. Het hele gebeuren naar het "gebeuren" toe was gewoon smullen geblazen en werd fraai inbeeld gebracht. Ondanks dat het "gebeuren" er aan zat te komen zat er toch nog wel een verrassende wending in. Al met al gewoon een heerlijk "Uwe Boll" filmpje waar ik ook regelmatig om heb moeten lachen.

avatar van 6-6-6
Theunissen schreef:

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Alleen geef ik een iets lager cijfer 7,2.

avatar van jeroentjuhhhhh
2003 is een jaar waar een duidelijke kanteling plaatsvond voor Uwe Boll. Zowel Heart of America (illustratief voor een behoorlijk goede, enthousiasme filmmaker) als House of the Dead kwamen uit dezelfde mouw geschud. Pas in 2008/2009 kwam er weer een vleugje van deze klasse terug en dat resulteert sindsdien in een reeks films die prima representatief zijn voor zijn échte kwaliteit. Een verschrikkelijk slimme regisseur, die de 'haat' terecht voor lief nam om ondertussen grote stappen te maken. Grappige parallel is Brendan Fletcher die zowel hier als in Rampage opdook (en binnenkort uiteraard Rampage 2).

Heart of America is geduldig in z'n scenario en vlot in z'n stijl. De intro alleen al staat bol van de fraaie overgangen en crane-shots, leuk om te zien in z'n early days . Na zo'n 8 jaar herzien en blij verrast dat m'n positieve herinneringen terecht zijn.

Beste uwe boll.
Kwam er pas later achter.
Gameverfilmingen zijn slecht, maar deze is zo bikkelhard.
Wat een EIKELS.

KIPPENVEL.

Heeft iemand deze te koop.
Mijn exemplaar kwijt geraakt.