• 10.590 nieuwsartikelen

Genre: Komedie / Muziek

Alternatieve titel: Het Blonde Geluk

Geregisseerd door: Jack Donohue

Met onder meer: Doris Day, Robert Cummings en Phil Silvers

IMDb beoordeling: 6,0 (889)

Gesproken taal: Engels en Duits

Plot Lucky Me

"The fastest-paced pleasure that ever spread a wide smile across the face of the screen!"

Als de theatershow van Candy, Hap, Duke en Flo ten einde loopt, zit het viertal zonder werk en dus zonder eten. Hap stelt voor om in een chique hotel te gaan eten. Als na het diner blijkt dat ze geen geld hebben, moeten ze als straf in het hotel gaan werken om de rekening te kunnen betalen. Op een gegeven moment wordt Candy bijna omvergelopen door songwriter Dick Carson.

logo tmdbimage

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Erg leuke film.

De omgeving is schitterend. De liedjes zijn leuk en zijn niet irritant. En ook Day is vrolijk en speel het weer eens leuk. Film waar ik wel vrolijk van wordt. 4,0 perfect filmpje.

avatar van Dk2008

Dk2008

Doris Day Anthology (7 dvd) alleen Engels met Engelse ondertitels

Als de theatershow van Candy, Hap, Duke en Flo (Doris, Phil Silvers, Nancy Walker en Eddie Foy Jr.) ten einde loopt, zit het viertal zonder werk en dus zonder eten. Hap de leider van de groep stelt voor om in een chique hotel aan de overkant te gaan eten meer als grap. Maar als dit anders loopt en de rekening niet kan worden betaald moeten ze als straf in het hotel werken. Dan ontmoet de bijgelovige Candy songwriter Dick Carson (Robert Cummings) die een broadway show aan het maken is en gefinancieerd wordt door de rijke vader, een zakenman in olie, van zijn vriendin Lorraine (de knappe Martha Hyer, die haar rood heeft geverfd vanwege Doris). Door toeval doet hij zich voor als monteur. Als Hap later aan tafel bekendmaakt dat de man Dick Carson is wordt Candy woest. Maar besluit later toch zakelijk een relatie met Dick aan te gaan. Als ze Lorraine later ontmoet die weigert om de show namens haar vader te financiëren, gaat Candy de strijd aan.

Jammer van het einde met die oplichting wat de film wel wat naar beneden haalt maar wordt toch nog leuk afgesloten. Dankzij Doris een hoop gelachen en dankzij de Engelse ondertitels goed te volgen. Veel beter en vermakelijker als gedacht. Wel typisch Doris Day film een soort voorloper van Pillow Talk, die begint als musical later grotendeels een romcom wordt. Doris is hier wel op haar knapst, vooral in de keuken. Het begint meteen met een liedje. Eerst is ze wat tuttig maar ontpopt zich steeds meer tot een energieke, zelfverzekerde en mooie zangeres en danseres. De chemie met Robert Cummings is best geslaagd. Phil Silvers is grotendeels vrij acceptabel alleen richting het einde overdrijft hij. Te leuk is nooit leuk maar dat is in deze milde komedie vaak niet het geval. Een aantal hilarische momenten en goede dansscènes met leuke maar niet bijzondere liedjes.

(Heeft aanschaf van de box meer dan de moeite waard gemaakt.)