The Yellow Mountain (1954)

Western

geregisseerd door Jesse Hibbs
met Lex Barker, Mala Powers en Howard Duff

Pete Menlo bezit enkele goudclaims in Nevada, waar hij wordt vergezeld door zijn oude vriend Andy Martin. De louche mijneigenaar Bannon wil hun belangen samenvoegen, zodat ze een monopolie kunnen creëren, maar wordt afgewezen. Pete is geïnteresseerd in Nevada Wray, dochter van mijneigenaar Jackpot Wray, maar ze heeft alleen oog voor Andy. De afgewezen Pete besluit samen te werken met Bannon. Ze ontdekken dat, vanwege de locatie, Jackpot Wray mogelijk de eigenaar is van al het goud. Hierop proberen Bannon en zijn mannen Andy uit de weg te ruimen.

avatar van trebremmit
Aardige b-western, leuk en origineel verhaal maar wel wat tam uitgevoerd, de knokgevechten slaan al helemaal nergens op en met betere acteurs was het denk ik wel wat genietbaarder geweest. Barker vind ik maar een kleurloos figuur, net als Duff, alleen Mala Powers speelt wel aardig en John McIntire doet het altijd wel goed.
De dvd van Koch heeft als uitzondering eens een keer niet zo'n goede beeldkwaliteit, nogal vaal, helaas.

avatar van mr rumson
Ik ben het wel eens met de review vantrebremmit .
Al kan ik er wel aan toevoegen dat ik geen last had van slechte beeldkwaliteit.
De versie die ik gezien heb heeft haarscherp breedbeeld (1080p) .
Ondanks het mooie beeld vond ik de western matig al zag het stadje in de modder er wel sfeervol uit.

Het was allemaal te luchtig ik hou meer van de serieuze western.