Boom (1968)

Alternatieve titel: Boom!

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Joseph Losey
met Elizabeth Taylor, Richard Burton en Noel Coward

Sissy Goforth is een puissant rijke schrijfster, die haar laatste dagen spendeert op een eilandje in de Middellandse Zee, samen met haar bedienden. Op het eiland dicteert ze haar eigen regels. Totdat Chris Flanders, de engel des doods, langskomt. De twee gaan een discussie aan over leven, dood en religie.

avatar van Querelle
Nog niet afgekeken. En ik weet ook niet of ik dat nog ga doen. Het is weird en overdreven. Maar het is veels te statisch en te langzaam om te boeien. Het gedateerde scenario is verassend genoeg van Tennessee Williams.

avatar van Poisonthewell
Naar het schijnt de favoriete film van John Waters. En ook wel duidelijk waarom, dit is kitsch op episch niveau. Past prima op een double bill met Losey's andere cultklassieker Modesty Blaise

avatar van Biosguru
Ik ervoer het als een typisch voorbeeld van een studio die echt niet meer weet wat de kids van nu leuk vinden. Niet echt urgentissimo dus, deze film. Wat een rare onevenwichtige carriere heeft Losey eigenlijk.