• 8.347.407 stemmen

Geregisseerd door: Les Mayfield

Met onder meer: Sean Astin, Pauly Shore en Brendan Fraser

Releasedatum: 21 augustus 1992

Plot Encino Man

"When the stone age meets the rock age."

Stoney en Dave vinden de holbewoner Link die jaren vastgevroren heeft gezeten. Ze bevrijden hem, en showen hem de stad. Link weet maar langzaam te wennen aan het leven in de 20e eeuw, maar hij heeft geen problemen met het indruk maken op de meiden. Hij helpt Stoney en Dave de coolheid te vinden waarnaar ze op zoek waren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van dttom

dttom

heb me wel vermaakt.

avatar van GerwinF

GerwinF

Een ding vergeet ik nooit meer! My pancreas!

stinissen (crew films & series)

Sean Astin,LORD OF THE RINGS (babyface hij is toch al weer 31 jaar)

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Jeugdsentiment, vond em vroeger wel leuk.

avatar van WB

WB

Zou amper nog weten hoe ie gaat, maar weet wel dat ik deze film 'vroeger' errug leuk vond...

avatar van U-96

U-96

Is dit die film waarin Link wordt gevonden tijdens het aanleggen van een zwembad ?

avatar van WB

WB

U-96 schreef:

Jep Bevroren en wel, en dat ze em dan ontdooien in de garage

avatar van xangadix

xangadix

Ik zat in Duitsland toen deze uitkwam. Ik kan me de reclame op t.v. nog herinneren: "Steinzeit Jr. Ein wirklich uhrkomische Komödie!"

avatar van roger

roger

Vandaag was ie op de BBC te zien. Niet leuk, gewoon vervelend.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Leuk maar geen al te orgineel concept.

Wel leuk uitgewerkt met een van Frasers eerste rollen.

Erg grappig hoe dit allemaal wordt neergezet op die school.

Shore is ook helemaal geknipt voor de rol als loser die ineens een middel heeft gevonden om wat populairder te worden.

avatar van Rancid

Rancid

Jeugdsentiment inderdaad, vond hem vroeger geweldig. Kijk hem alleen denk ik nooit nog een keer, omdat het dan meestal erg tegenvalt. 3,5*, maar dat slaat dus eigenlijk op een paar jaartjes terug.

avatar van Doom

Doom

Lang geleden dat ik deze film heb gezien, zeker toch wel pakweg 3 jaar. Wat ik me ervan kan herinneren is alles behalve goed, heb me destijds gewoon compleet geërgerd aan Encino Man (1992). Het ergste van het ergste, slechte acteer prestaties, ongelovelijke irritante personages en een belachelijk verhaal wat geen moment grappig kan over komen.

Althans dat is mijn mening, een verdiende 0.5*

avatar van PeterOomen

PeterOomen

Voor mij ook lang geleden dat ik deze film heb gezien maar hij is wel blijven hangen als een film waar ik goed om heb gelachen. vond hem helemaal fantastisch.

avatar van film_kaza

film_kaza

Hij had zo zijn leuke en saaie stukjes. Het allerlaatste stukje vond ik wel erg stom en had er niet in gehoeven.

Ik werd verast door de acteurs, het zijn acteurs die ik mag en ze verbeterde de film.

3 sterren.

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

Leuk filmpje. Echt bijzonder is hij niet, maar wel grappig. Ik heb me 1,5 uur vermaakt, de film keek lekker weg.

avatar van killerbee

killerbee

Geen echte leuke onzin. 1,5 blijft het bij. Had hem vroeger als wel is gezien maar laatst dus weer...

avatar van tsjidde

tsjidde

Wat is die Pauly Shore toch vreselijk niet grappig. Verder heb ik wel een paar keer moeten lachen, maar veel heeft het niet om het lijf.

avatar van D-ark

D-ark

Heerliijke pulpfilm uit de jaren 90.

avatar van grovonion

grovonion

• 2074 stemmen

idd, vond ik best cool toen ik hem zag. Betwijfel of ik dat nu nog zou vinden. Du-ude!

avatar van Driver_hhg

Driver_hhg

Hehe, deze heb ik vroeger vaak gekeken, shit was de bom.

Ik zou 'm als ik 'm tegen kom best kopen op dvd, nostalgie snap je.

avatar van Insania

Insania

Toen de film uitkwam was 'ie geweldig, herkenbaar

Tijd is nu anders, maar blijft wel leuk!

avatar van Avitas Sibannac

Avitas Sibannac

Dit is zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik deze voor het laatst zag. Heb hem gisteren terug gezien en kende nog ruim 95 % uit m'n hoofd.

Vroeger was dit geweldig, nu stukken minder.

Meer dan 1,5 * voor de film met een halfje voor het jeugdsentiment erbij kan ik hier niet aan geven.

2 * dus.

avatar van charlottecharmed

charlottecharmed

ik heb misschien een domme vraag maar kan iemand mij zeggen of rose mcgowan(speelt nora in de film)veel in beeld komt??

alvast bedankt..

avatar van heinonlein

heinonlein

Heerlijke pulp die 'n dikke vier sterren verdient! Oké, dit is jeugdsentiment, maar wat dan nog???

avatar van kova

kova

dit was echt een heerlijke film, 1000x gezien en vondt hem elke keer weer lachen!

geen idee hoe ik daar nu over zal denken maar ik laat het lekker bij die herinering

avatar van Kiros

Kiros

Belabberde komedie met Pauly Shore en Brendan Fraser die ik beide niet kan uitstaan. Mede dankzij hen een lage score van mijn kant.

Dit is precies hoe zo'n jaren 90-'adventure'-comedy zou moeten zijn. 3,0*.

avatar van Filmkonyn

Filmkonyn

Vroeger was ie goed.. nu merk je dat je ouder wordt en dat bepaalde grappen irritant worden... Maar toch nog wel leuk op bepaalde punten. 2.5* voor de moeite en het sentiment