The Fugitive Kind (1959)

geregisseerd door Sidney Lumet
met Marlon Brando, Anna Magnani en Joanne Woodward

De film is gebaseerd op het toneelstuk 'Orpheus Descending' van Tennessee Williams en vertelt van een zwervende bruut (Brando), die in een stadje in het zuiden van de Verenigde Staten de vrouwen het hoofd op hol brengt. Onder zijn 'slachtoffers' een getrouwde vrouw van middelbare leeftijd (Magnani) en een vurige Carol Cuture (Woodward).

Zeker een goede film van Brando het verhaal is hier en daar wel wat traag en saai helaas. Toch zorgt de beste acteur aller tijden ervoor dat de film blijft boeien.Een karakter studie over iemand die zijn eigen noodlot tegemoet gaat en daar schijnbaar toch uiteindelijk niet(echt) aan wil ontsnappen.

avatar van Brix
Geweldige Magnani, en Brando weer eens op zijn 'Brando's', d.w.z. met zijn standaard repertoire aan acteertrekjes, voorhoofd fronsen, slordig spreken, quasi-getormenteerd doen, etc., m.a.w. 'interessant' proberen over te komen op de kijker.
Er zijn veel acteurs die telkens dezelfde trucjes uit de kast halen, maar bij Brando irriteren die mij uitermate.
Nooit iets aan die man gevonden, al het lof dat hij blijkbaar bij anderen oogst ten spijt.

avatar van Decec
Een redelijk drama/romantiek film...
Redelijk verhaal, want kreeg zo slaap...
Prima acteerwerk...
Enige bekende acteur R.G. Armstrong...
Zwart breedbeeld...
Prima achtergrond geluid (geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van Mochizuki Rokuro
Decec schreef:
Enige bekende acteur R.G. Armstrong...

Ik lees wel eens gekke dingen, maar dat RG Armstrong bekender is dan Marlon Brando is toch ook behoorlijk straffe kost (om over deze twee topdames hier aanwezig maar te zwijgen)

avatar van Querelle

Pas in het nieuws geweest omdat hij is overleden.

Marlon Brando, Anna Magnani en Joanne Woodward en in mindere mate Maureen Stapleton zijn echte sterren en die moet je toch echt wel kennen . Marlon Brando heeft geen introductie nodig Joanne Woodward is een zeer goede actrice en de vrouw van Paul Newman en Anna Magnani is een van de grootste sterren uit de geschiedenis van de films uit Italie.