A Perfect Couple (1979)

geregisseerd door Robert Altman
met Paul Dooley, Marta Heflin en Titos Vandis

De film gaat over twee mensen die aan elkaar gekoppeld worden door middel van videodating. Paul Dooley houdt van klassieke muziek, net als zijn tirannieke vader (Vandis) die zich dirigent waant als hij de maat slaat bij zijn eigen platen. Marta Heflin stamt uit een een soortement rockcommune waar Ted Neeley de scepter zwaait. Kennelijk heeft de datingservice een foutje gemaakt: klassiek staat haaks op easy listening, Dooley kan Heflin (voorlopig) wel vergeten.

avatar van goongumpa
Niet een van Altmans beste, maar valt nog goed te kijken. Het genre belooft niet veel goeds (een muzikale romantische komedie), maat her is minder formulewerk dan de meeste films in dat genre, fijner geobserveerd en met beter uitgewerkte personages.
De film komt vrij echt over, ware het niet dat het contrast tussen de twee "families" véél te dik is aangezet. Bovendien werkt het musical-aspect van de film niet goed (er worden 11 volledige liedjes gespeeld door de fictieve band "Keepin' them of the Streets", waarvan het vrouwelijk hoofdpersonage deel uitmaakt).
Maar alle films van Altman zijn op z'n minst interessant, zo ook deze.