I Spit on Your Grave 3: Vengeance Is Mine (2015)

Alternatieve titels: I Spit on Your Grave III | I Spit on Your Grave 3

Misdaad / Horror

geregisseerd door R.D. Braunstein
met Sarah Butler, Gabriel Hogan en Doug McKeon

Jennifer Hills heeft een gewelddadige verkrachting overleefd en woont tegenwoordig in Los Angeles. Ze nam wraak op de verkrachters, maar wist een veroordeling te voorkomen. Jennifer neemt deel aan een praatgroep voor slachtoffers van verkrachting en leert zo Marla kennen. Als Marla dood wordt aangetroffen, slaat Jennifer opnieuw door.

avatar van Phantasm
Vermakelijke film die lekker wegkijkt, al blijf het 1-ste deel toch wel de beste.

avatar van xxERWINxx
Deze film is iets minder dan deel 1 en deel 2, nu zijn de rollen een keer omgedraaid.
Geen naakt in de film wat we wel zagen bij deel 1 en 2, maar de gore is wel weer aanwezig en redelijk spannend. Kijkt lekker weg, toch had de film een dom einde, ze hadden het eerder moeten stoppen..

Het verhaal dat bij deze film staat klopt ook niet, ik heb geen seriemoordenaar gezien die bij een crisislijn werkt.

avatar van Noodless
Deze film is eigenlijk het vervolg op de eerste film met Sarah Butler. Het verhaal komt wat traag op gang en vertoont redelijk wat hiaten en ongeloofwaardige ontmoetingen. De film heeft wel een paar gore scènes, maar in vergelijking met de vorige delen valt dit hier wel mee. Voor mij ontspoort de film helemaal naar het einde toe. Het idee dat precies dat iedere man slecht is, krijgt dan de bovenhand. Ook de plotwendingen daarna zijn vergezocht en flauw. Zwakste deel ! 5/10

avatar van james_cameron
Tja... de eerste twee gezien, dus dan deze ook maar. Sarah Butler, de hoofdrolspeelster van het eerste deel, keert hier terug als de ernstig getraumatiseerde Jennifer, die het ditmaal heeft voorzien op allerlei louche figuren in haar omgeving. Meer een Death Wish-achtige wraakfilm dan de torture porn van de eerste twee delen, maar wederom niet slecht gedaan. Natuurlijk is de materie extreem exploitatief en de moraal dubieus, maar de film zit vlot in elkaar en er wordt degelijk geacteerd. En laten we natuurlijk de fijne over de top bloederige makeup-effecten niet vergeten te noemen.

avatar van Boeikens
Mindere uit een toch wel sterke reeks.

Als men de flashbacks uit het eerste deel wegneemt blijft er buiten de penisscène niet veel bloody gore meer over. Sfeeropbouw is wel ok, acteerwerk en enkele kleine maar brute kills best goed. Het verhaal loopt redelijk vlot maar komt met die droomgedachten soms wat rommelig/verwarrend over.
Toch maar liever de verhaallijnen van delen 1 en2.

avatar van K. V.
Nr 3 alweer en deze toch ook eens bekeken. 'k vond het een beetje een saai begin met de vele flashbacks, maar na een groot half uur werd de film wel wat interessanter.
De cast deed het niet slecht en net als de film trouwens.
Het is zeker niet het beste deel, maar prima kijkvertier als je eens niet weet wat te bekijken.

avatar van Elchapo
Deel 1 blijft het beste, toch was deze flick zeker de moeite waard. Het mooie aan dit soort films is toch wel de manier waarop de verkrachters gestraft worden. Zo zouden ze dat in real life ook moeten doen!!!

Boeikens schreef:
Mindere uit een toch wel sterke reeks.

Toch maar liever de verhaallijnen van delen 1 en2.

ben het volledig met je eens.dit deel is een stuk minder dan de vorige delen.

avatar van martijn1976
Wereld-film! Goed geacteerd! Spannend en boeiend! De therapeut in het verhaal is grappig.... Zelfde peut als Charlie Sheen in two and a half men.... Verder erg grappig om te zien hoe jennifer met een hamer een ijzere pijp bij een bad-guy in zn reet ramt! Heb me super vermaakt bij deze film!

avatar van Daan258
martijn1976 deel 1 wel is gezien? Zo niet ga die is bekijken zou ik zeggen:p
Vele male bruter en leuker dan dit deel. Zelfs deel 2 is ook nog beter.
Dus als je die nog niet gezien heb staat er zeker nog wat te wachten haha.

avatar van sinterklaas
I Spit on Your Grave goes real Feminism...

Deel 3 is kennelijk een vervolg van deel 1 (en binnenkort komt er een vervolg op het origineel uit 1978 had ik begrepen)... Maar ook dit deeltje was weer zeer vermakelijk. We volgen Jennifer uit deel 1 die zich voornamelijk huishoudt in praatgroepen omtrent slachtoffers van seksueel misbruik. Daar leert ze de roekeloze Marla kennen die haar erop aan spoort om vieze mannetjes goed bang te maken. Totdat ze op een dag slachtoffer wordt... dat word weer smullen geblazen wanneer Jennifer de pakken er niet bij laat neerzitten en opnieuw het monster in haar naar boven haalt.

Dit levert, naast zo'n typische "verkeerde verdachte" verhaal, ook weer een mooie aanbod aan fraaie kills en marteldingetjes... Het blijft toch altijd wel leuk om te zien hoe verkrachters het hoekje om worden geholpen.... maar uiteindelijk schiet Jennifer door... De rest zou je bijna zelf wel kunnen invullen maar wat werd het op den duur een engerd. Erg overtreffend.

Ja, ik heb me weer prima weten te vermaken met deeltje 3.

Na het zien van het verontrustende origineel uit 1978 dacht ik dat de remake slecht zou zijn, maar niets was minder waar. De remake was ronduit schokkend en deel 2 ook. Ik bleef ontredderd achter na het zien van elk van die delen. Maar oh... wat een tegenvaller was het laatste en derde deel 3. Het einde vond ik een ontgoocheling en kwam op mij erg ongeloofwaardig over. Het leek erop alsof de makers heel snel van hun project af wilden. Jammer.

avatar van alexspyforever
Zoals anderen al aangaven is dit eigenlijk een direct vervolg op de eerste film (de remake) met Sarah Butler die opnieuw kruipt in de huid van de getormenteerde Jennifer. Ik vond deze de minste van de 3, maar daar waar een 3de deel meestal de film teveel is, vond ik deze nog steeds genietbaar. Een stuk minder brutaal en de revenge heeft hier toch een andere dimensie gekregen. Door de flash backs en de gesprekken met de psychiater plus dan nog een twist op het einde vroeg ik me af of de hele film misschien een droom was van Jennifer. Dat einde had ik dus liever anders gezien maar toch een voldoende en redelijke afsluiter van een goede reeks.

Wat een slechte film dit zeg, ongelofelijk. Wel beter dan deel 1 en deel 2, want bij die eerste 2 delen krijg je toch echt het idee dat dat wijf die gozers uitlokt en zich sletterig gedraagt. Niet dat iedereen die zich sletterig gedraagt, verkracht dient te worden. Maar je zou dan op z'n minst kunnen zeggen: had je maar niet als een fckin slet op die gozers van deel 1 bij het pompstation in moeten gaan, in je éentje een fuckin afgelegen huisje moeten nemen en daar half naakt rond te lopen. En in deel 2: had je maar niet als een fuckin slet een goedkope fotoshoot moeten aannemen en met die gasten moeten flirten. What the fuck ga je aan zo'n gozer (die je al helemaal aanstaart) vragen of je er goed uitziet? Of dat hij je ketting wilt omdoen? Sorry meid dan ben je wel echt verkeerd bezig en dan lok je het wel echt uit. Ik had liever gezien dat de slachtoffers van verkrachtingen écht onschuldig waren en zich niet voorafgaand gedroegen als sletten, zoals dus in deel 3. Pas in deel 3 kreeg ik écht medelijden met de meiden die verkracht waren, ik voelde hun pijn. Maar in deel 1 en 2 kon ik het niet laten om te denken: had je dan verdomme maar gedragen. Nogmaals, dan nog had ze nooit verkracht mogen worden, zelfs als ze naakt rondloopt niet, maar je moet je gewoon gedragen. Daar komt het op neer. Daarom vind ik deel 3 het beste, behalve het eind slaat echt nergens op: dat ze die Chief ofzo doodmaakt. Die gast heeft niemand aangerand of verkracht, waarom zou je hem willen vermoorden? Haar vriendin Marly gaf al aan dat het een zielig stumperdje is, hij raakt je niet aan, hij dwingt je tot niks, hij heeft gewoon vieze praatjes, nou en? Zielig mannetje is het, dat zeker, maar dan hoef je toch niet dood? Dat was wel weer jammer. Net als dat ze die psychiater op het eind dood zou willen maken, waarom echt? Die vrouw helpt je toch alleen maar? Het slaat gewoon door en totaal niet reëel einde. Slechte kt film

Nee, deze viel toch tegen vergeleken met de eerste twee delen. Daar hadden ze het ook gewoon bij moeten laten.

avatar van Duke Nukem
I Spit on your Grave (2010) is een erg rauwe en sterke film. Het tweede deel uit 2013 is een stuk minder. Met dit derde deel wordt een andere invalshoek gekozen en dat bevalt mij wel. Ze hadden opnieuw hetzelfde verhaal kunnen vertellen: vrouw wordt verkracht... en in de tweede helft van de film neemt ze op een bloederige manier wraak. Angela/Jennifer is deze keer een getraumatiseerd verkrachtingsslachtoffer die helemaal door het lint gaat. Ze zit in een praatgroep maar begrijpt dat de daders ermee wegkomen, ook al door de incompetentie van de politie en vooral het gerecht. De slachtoffers worden meer geviseerd dan de daders. Een realistisch gegeven, want vaak is het (ge)recht zo krom als iets in onze maatschappij! Angela is nu veranderd van slachtoffer naar 'wraakengel'. Leuk ook om Sarah Butler weer in de hoofdrol te zien, ze acteert echt naar behoren. Het enige probleem met deze film is dat je de daders nooit aan het werk ziet, en daardoor is er minder een gevoel van gerechtigheid als ze bestraft worden.