La Storia Vera della Signora dalle Camelie (1980)

Alternatieve titels: La Dame aux Camélias | Lady of the Camelias | The True Story of Camille

Frankrijk / Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Isabelle Huppert, Gian Maria Volonté en Bruno Ganz

De ware geschiedenis van Alphonsine Plessis. Alphonsine is een meisje dat door haar vader uit materiële nood aan verschillende mannen wordt verkocht. Ze werkt zich op tot een beroemde courtisane en sterft uiteindelijk aan tuberculose.

Isabelle Huppert schittert in haar rol van een vrouw die ogenschijnlijk emotieloos de weg naar de hogere rangen vindt in deze "La Dame aux Camélias" die beslist ook een pluim verdient voor decors en kostumering.

avatar van xgogax
Als je van kostuumdrama’s houdt is deze film van Mauro Bolognini goed te doen . De film ziet er fenomenaal uit en de film bestaat uit een sterrencast . Het camerawerk is erg mobiel en de kleuren zijn erg levendig . Het probleem is dat de film ook nogal melodramatisch van aard is . The House of Mirth (2000) is oneindig veel beter !