Attila (1954)

Alternatieve titels: Attila the Hun | Attila, il flagello di Dio

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Pietro Francisci
met Anthony Quinn, Sophia Loren en Henri Vidal

In opdracht van Keizer Valentius sluit veldheer Aetius met de Hunnenkoning Bleda een vredespact. Maar Bleda's machtshongerige broer Attila wil niet naar de pijpen van Rome dansen. Hij laat zijn broer en zijn gevolg in een hinderlaag lopen en vermoorden. Nu kan niemand hem meer tegenhouden om Rome in brand te zetten. Onverwachte hulp bij zijn plannen krijgt hij van Honoria, de zus van de keizer. Zij biedt zich bij Attila aan als zijn toekomstige vrouw, om als Attila slaagt haar gehate stiefbroer van de troon te stoten. Maar Attila vertrouwt alleen zijn zwaard.

FisherKing
Was verrast dat deze er nog niet op stond.

damon
mooie film, met minder einde

avatar van Biglia
zoals zo dikwijls in dit soort historische dramas wordt er veel gepraat en met wapens gezwaaid voor er daadwerkelijk tot aktie overgegaan wordt. de aktie zelf valt dan nog tegen ook.

avatar van speedy23
Ook een mooie poster, maar een beetje te klein.

avatar van movie acteurs
Geweldig wordt het nergens. Vooral niet als je kijkt naar ander soort spektakel films als deze. Mooi in elkaar gezet alleen is de belichting saai en de actie scene's ogen toch iets te knullig. Met de cast kan het er mee door. Vooral met de energieke Quin, en ook Loren doet het wel toppie. 3,0.

ipman-99
"Atilla With Anthony Quinn and Sophia Loren." ... " !!!

Klassieker (Heropfrissing) !!! 'Attila' is een productie
uit 1954 met enkele legendarische namen in de cast.
Niemand minder dan Anthony Quinn en Sophia Loren
schitteren in deze film die uiteraard voornamelijk bestaat
uit dialogen en setting. Uiteraard is het allemaal wat gedateerd, maar
dat mag de pret niet drukken ... want genieten deed ik alvast.