Color of a Brisk and Leaping Day (1996)

geregisseerd door Christopher Münch
met Peter Alexander, Jeri Arredondo en Alexandra Bokyun Chun

Los Angeles, ten tijde van het einde van de Tweede Wereldoorlog. John Lee is een jongeman die wordt verscheurd tussen zijn eenvoudige Chinese afkomst - zijn grootvader was een spoorwegarbeider - en de aristocratische kant die hij van zijn Franse moeder erfde. Hij is geobsedeerd door treinen, in een tijd waarin de auto dit vervoermiddel in rap tempo aan het verdringen is. Als John hoort dat de 78 mijl lange Yosemite Valley-spoorlijn opgeheven dreigt te worden, probeert hij via de financiële hulp van een rijke zakenman manager van het spoorbedrijf te worden, in de hoop het onvermijdelijke lot van de spoorlijn te keren. Color of a Brisk and Leaping Day is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.