Wilde Harten (1989)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Jindra Markus
met Alexandra van Marken, Han Oldigs en Joop Doderer

De film schetst de hartstochtelijke maar ook gevaarlijke relatie tussen de actrice Alison en de glamourboef Quinten. De liefde gaat zelfs zover dat Alison haar minnaar een alibi bezorgt als hij verdacht wordt van moord op zijn vader. Maar ook Quinten gaat voor haar door het vuur en zit achter haar manager aan als blijkt dat die er met haar loon vandoor is. Deze confrontatie wordt echter noodlottig voor Quinten en dat aan de vooravond van de première van Alisons show.

avatar van mdj
mdj
Op veel punten zo slecht dat het lachwekkend wordt. Spannend is de film geenszins te noemen. Veel cliché's passeren de revue en knulligheid is troef bij de spelers.

avatar van Stephan
Werd in deze film Alexandra van Marken niet wakker en stapte zwaar opgemaakt, met beenwarmers aan, het bed uit?

Ik bedoel maar... Zonde van het talent van Oldigs.

Komt op dvd. Vanaf 7 maart te huur en vanaf 20 april te koop ! (Paramount)

avatar van Stephan
Laten liggen dus... Hoewel; misschien is de film bij herziening wel camp...

avatar van xangadix
Alleen het begrip 'glamourboef' op de hoes wekte mijn interesse destijds al. Ik kan me ook nog herinneren dat de clip van de titelsong vaak op tv te zien was, iets met 'Wilde Harten, mooie lijven, sterke mannen, mooie meiden' o.i.d. 't Was allemaal niet veel soeps...

Extra's op de dvd: trailer, clip en de making of !
Vraag je je toch af waarom ze hier zoveel moeite voor doen en voor betere titels niet ...

deze film sprak me vroeger wel aan vond wel leuk verhaal maar wil hem nog keer kijken hoe ik hem dan vind

avatar van raymon
Wilde Harten

Ik heb hem nu gezien en wist niet wat ik precies moest verwachten na de reactie's hier waar het is we nog allemaal meegevallen.

Het plot van Wilde Harten is goed en interresant maar toch wankeld het script wat aan het eind toe.

De acteurs doen het verder prima, Alexandra van Marken is voor haar eerste grote speelfilm prima en komt dan ook erg goed over. Han Oldigs is ook erg goed vooral zijn uiterlijk past goed bij zijn rol die hij overtuigend genoeg speeld in mijn ogen. De rest van de cast is redelijk tot goed op Wim van Rooij die met zijn rare trekjes niet echt de rol kan dragen.

Het camera werk is goed in orde alleen krijgt de film een goedkoop en amateuristisch sfeertje als soms de microfoon in beeld komt, erg jammer.

Wilde harten is een leuk, vermakelijk, actie filmpje met redelijk goeie acteurs en leuke scenes. 3,5 *** in mijn ogen onderschat.
Trouwens: het nummer wat Alexandra van Marken zingt is echt top, erg goed nummer.

robertus65
Een beetje Hollywood achtige misdaad film proberen te maken. Voor mij mislukt, een beetje te veel van het goede. Het hele verhaal is allemaal veel te vergezocht met als dieptepunt het begin en het einde (en tussendoor eigenlijk ook). Alles zit vol met clichès en is weinig verrassend. De twee hoofdrolspelers zijn voor mij onbekend, en zijn dat blijkbaar ook gebleven, want ik ken ze nog steeds niet. Positief vond ik de titelsong.

avatar van BlueJudaskiss
Heeft iemand een exemplaar van de DVD of een linkje? Zou 'm graag een keer willen zien - uit dezelfde interesse als dat ik De Zeemeerman en Intensive Care wilde zien.

Stephan? Quido?

avatar van Stephan
Ik was deze al weer bijna vergeten... bijna dus...