ad

Met onder meer: Daniel Brühl, Jessica Schwarz en Marie-Lou Sellem

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 15 november 2001

Over Nichts Bereuen

De 19 jarige Daniel heeft eindelijk de middelbare school afgemaakt. Na een geweldige zomervakantie is hij klaar voor het echte leven. Zijn vader bezorgt hem echter een saai baantje en zijn relatie met de adembenemende Luca wil maar niet vlotten aangezien zij hem alleen als een goede vriend ziet. Hij besluit dan ook zijn leven drastisch te veranderen. Hij verandert van baan, iets wat hem makkelijker afgaat dan om zijn "liefde van zijn leven" om te ruilen...of toch niet?

image

avatar van DV1984

DV1984

Ik vond de film erg langdradig, leek wel of ik 2, 5 uur heb zitten kijken! Snap de hoge imdb scores van deze film absoluut niet!

gauke

Een aardig en ook grappig coming of age verhaal over volwassen worden dat het vooral moet hebben van het goede spel Daniel Brühl die zojuist zijn einddiploma heeft behaald en al vier jaar lang hopeloos verliefd is op hetzelfde meisje. Bovendien oogt hij fris en uiterst charmant. Wel jammer van het zenuwachtige handcamera gedoe.

avatar van Fransman

Fransman

Dat vond ik nou ook. Zag na afloop dat het 'maar' 1.40 minuten was. Vond het een ongemakkelijke kijkervaring. Die jongen is een ongeleid projectiel en af en toe heel erg boos. Daar werd ik wel een beetje kriegel van. Wel een prachtig geschreven rol natuurlijk en Daniel Brühl speelt fantastisch. Hij draagt in z'n eentje de hele film. Alweer dertien jaar geleden. Is inmiddels een van de beste acteurs van Duitsland.

BBarbie

Daniel Brühl laat zien een van de betere Duitse acteurs van het huidige tijdsgewricht te zijn. Maar hij verdient wel beter materiaal en een betere regisseur. Wat hier tentoongespreid wordt oogt nogal warrig, omdat het verhaaltje geregeld alle kanten op schiet. Het rommelige camerawerk draagt ook al niet bij aan een goed eindresultaat. Zonde.