Il Trono di Fuoco (1983)

Italië
Actie / Fantasy

geregisseerd door Franco Prosperi
met Pietro Torrisi, Sabrina Siani en Stefano Abbati

Morak, de zoon van Belial, wil tijdens een zonsverduistering de troon van het kwaad bestijgen, maar om niet levend te verbranden moet hij eerst trouwen met prinses Valkari. Siegfried neemt het op tegen Morak, geholpen door zijn ringen van onzichtbaarheid, om de prinses te redden.

avatar van joolstein
Onvervalste Italiaanse trash. Minder dan low-budget, nergens goed acteerwerk, meer naakt op de poster dan in de hele film, logica is soms ver te zoeken maar het kijk nog aardig weg. Pietro Torrisi oogt als het equivalent van Arnold Schwarzenegger maar met nog minder talent. De mooie Sabrina Siani loopt de gehele film rond in bikini en maak zich meer zorgen over of haar haar wel goed zit dan iets anders. Het verhaal is natuurlijk niet al te moeilijk: Spierbal Siegfreid (Torrisi) moet het kwaad bevechten in de persoon van Morak de zoon van de boodschapper van de duivel Belial. Dit doet hij door te voorkomen dat Morak trouwt met de rondborstige blonde Valkari (Siani) Zucht, 89 minuten heen en weer rennen en zwaard tegen zwaard slaan dus! Het positiefs was ik over de scene in de Well of Madness. Die was nog wel aardig gedaan om helaas dan wel weer te eindigen met onbegrijpelijke logica. Maar dat was dan ook het enige leuke Z-grade momentje...