• 8.487.291 stemmen

Alternatieve titel: The Silent Flute

Geregisseerd door: Richard Moore

Met onder meer: David Carradine, Christopher Lee en Roddy McDowall

Plot Circle of Iron

"The challenge of a lifetime..."

Een jonge krijger neemt deel aan een vechtwedstrijd en verdient het recht om het legendarische Book of All Knowlege door te lezen. Helaas is het boek in de handen van de tovenaar Zetan en moet de krijger heel wat gevaren doorstaan voordat hij bij het boek kan komen.

image

The Blind Man / Monkeyman / Death / Changsha

Man-in-Oil

Black Giant

Martial Artist

avatar van pascal83

pascal83

Dit lijkt me best interessant, hoe ben jij er aan gekomen Jackie?

avatar van pascal83

pascal83

Belachelijk slecht in zijn totaliteit. Beroerde vechtscènes, dialogen, kostuums, wijsheden, en algemene acteerprestaties. Slechts uit curiositeit en door zijn obscuriteit (de film is overigens door Bruce Lee [!] geschreven) en door de aanwezigheid van bekende acteurs heb ik de film uit kunnen kijken.

avatar van zombie

zombie

Als je op zoek bent naar een degelijke martial arts film kun je The Silent Flute beter links laten liggen. Maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat Tarantino hier aardig wat inspiratie uit heeft opgedaan voor Kill Bill. Alleen het feit dat David Carradine hier rond wandelt met een fluit als enige wapen zegt al genoeg. Bovendien worden er behoorlijk wat wijsheden en spreuken rond geslingerd. Goed is het allemaal niet, maar als je het niet zo serieus neemt is het gewoon een lekker campy filmpje.

avatar van baspls

baspls

"It's hard to kill a horse with a flute."

Goede film. Heb hem gezien onder zijn alternatieve titel The Silent Flute. Deze redelijk onbekende en ondergewaardeerde film heeft een mooie sfeer. Het verhaal is bedacht door Martial Arts-legende Bruce Lee. Geweldige acteurs als Cristopher Lee, Roddy McDowall en Eli Wallace spelen erin. Daarbij was deze film een bron voor Kill Bill en Kung-Fu Panda.

De Kung-Fu gevechten in deze film zijn zeer matig en kunnen niet tippen aan die van Lee's eigen films. Af en toe zijn de shots tijdens de gevechten erg slecht. Zitten wel veel mooie stukjes in. De landschappen en sets zijn mooi gemaakt. Effecten zijn mooi.

De muziek van Bruce Smeaton was erg goed en lijk af en toe een beetje op Bil Conti's Karate Kid score.

Het verhaal is erg goed. Bruce Lee heeft een knap verhaaltje aangeleverd. Vooral de eind scène vond ik erg goed, Zitan is geen vechter maar een erg beschaafde man en het boek is vol van spiegels (Wat ook bij Kung-Fu Panda is met de drakenrol).

David Carradine deed het wel goed als De Blinde Man. Roddy McDowall, die iedereen natuurlijk kent als Cornelius/Ceasar in de Planet of the Apes-film, deed het hier erg goed als White Robe. Eli Wallach, die iedereen natuurlijk kend als Tuco Ramirez, deed het ook aardig als de man in olie. Christopher Lee was weer geniaal als altijd, zoals hij in een interview ook zij "Ik wil mensen verassen, anders doen dan dat ze verwachten" dat is hem hier erg goed gelukt zeg. Wel belachelijk dat hij hier zo kort in zit en word uitgelachen door die miskleun van een Cord.

Goede film! 4 Sterren omdat deze een beetje ondergewaardeerd is, een erg sterk einde heeft en Christopher Lee erin zit.

avatar van Noodless

Noodless

Eén woord : vreselijk !

Je vraagt je af wat de bekende gezichten in deze productie eigenlijk doen?

Zeer saaie zit, zwakke actiescènes en een belabberd verhaal. 1/10