Cuisine Américaine (1998)

Alternatieve titel: American Cuisine

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Yves Pitoun
met Jason Lee, Eddy Mitchell en Irène Jacob

Loren Collins werkt als chef-kok voor een Amerikaanse admiraal, maar wordt ontslagen na een woordenwisseling. Collins vertrekt daarop naar Dijon, waar hij werk krijgt in het restaurant van de beroemde Louis Boyer, die bekend staat om zijn humeurigheid. Loren raakt verliefd op Gabrielle, de dochter van Boyer, maar die ziet hem niet staan. Boyer daarentegen merkt echter al snel de kookkwaliteiten van Collins op en er ontstaat een vriendschap. Op een dag knapt er iets bij Boyer, terwijl het restaurant vol zit met klanten. Loren en Gabrielle moeten het restaurant redden.

avatar van SuperSideSwipe
Ondanks mijn hoge waardering voor Lee, kon deze matige film mij toch niet gekoren.

Rommeltje, en de rol van Lee werkte eigenlijk vrij irriterend.

Jammer allemaal, zeker gezien het schaarse aantal films die Lee op zijn naam heeft staan.