Agent for H.A.R.M. (1966)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gerd Oswald
met Peter Mark Richman, Wendell Corey en Barbara Bouchet

Geheim agent Adam Chase wordt op de zaak van de overgelopen wetenschapper Jan Stefánik gezet. Deze heeft een middel uitgevonden dat het menselijk lichaam van binnenuit opvreet. Het tegengif is echter nog niet geperfectioneerd en er zijn kapers op de kust...

Deze film kreeg de MST3K behandeling..

avatar van otherfool
Oh jee, de volgende James Bond wannabee (na pareltjes als OK Connery en Super Dragon Secret Agent ofzo) en wederom vrij hopeloos. Ik zal de synopsis even aanpassen want die klopt nu niet helemaal.

Mooi is dat de superbelangrijke en serieus bedreigde professor door exact 0 agenten beveiligd wordt, voor een paar extra's was blijkbaar niet eens budget. Onze Secret Agent maakt ook al weinig indruk met zijn door moeders gebreide gele trui. Desondanks valt het nodige vrouwelijk schoon voor deze stoere Yank, maar dan ook echt alleen omdat het in het driestuivertjesscript staat.

'Weinig verheffend' is een understatement, al wordt het gelukkig niet al te vervelend en is het nichtje van de professor een pittige tante. 1,5*.