L'Année Sainte (1976)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jean Girault
met Jean Gabin, Jean-Claude Brialy en Nicoletta Machiavelli

Max Lambert (Jean Gabin), een berucht bankovervaller op leeftijd, zit 20 jaar in een van de strengst gevangenissen van Frankrijk vanwege een behoorlijke grote overval. Zijn cel deelt ie met Pierre, een erkend ontsnappingskunstenaar. Max deelt met hem zijn schuilplaats van 50 Miljoen Dollar in puur goud, dat nooit door de politie ontdekt is. Het is begraven in een kapel, net buiten Rome. Samen plannen ze hun ontsnapping, gekleed als bisschop en zijn assisterende priester. Het is het jaar van de heiligen, en zij kunnen van de drukte gebruik maken om te verstoppen tussen de pelgrims, vooralsnog.