Where the Boys Are (1960)

Komedie / Drama

geregisseerd door Henry Levin
met Dolores Hart, George Hamilton en Yvette Mimieux

Merritt, Melanie, Tuggle en Angie zijn vier tienermeisjes die hun eerste Spring Break in Fort Lauderdale willen doorbrengen. De meisjes maken daar kennis met een aantal leuke jongens en feesten de hele nacht door.

Aardige comedy uit begin jaren 60 met een nog heel jonge Connie Francis. Wel leuk om een keer te zien, meer ook niet.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk vermakelijk filmpje die vrij standaard blijft en waar het verhaal soms wat minder langdradig had gemogen.
Voorspelbaar maar voor een keertje wel eens leuk om mee te pakken
3 sterretjes.

Dick2008
Mescaline schreef:
Voorspelbaar maar voor een keertje wel eens leuk om mee te pakken
3 sterretjes.

Daar zat ik ook mee met deze film. Connie Francis en die andere meiden mogen er best wezen daar niet van, maar een beetje veel beach-achtige toestanden in deze film. Ach voor een keer is goed te doen.

Dick2008
Het is jammer dat deze vroege highschool-film (en het genre beachfilms met Frankie Avalon) behalve komedie ook vrij veel drama bevat. Connie Francis in haar debut, zingt maar twee liedjes, aan het begin de titelsong en later in de film nog Turn on the Sunshine. Maar haar aandeel is nog niet eens zo groot. Paula Prentis ook in haar debut. Barbara Nichols doet een Esther Williams-imitatie in de film. De remake is iets beter, hoewel de speelfimencyclopedie schrijft dat die film even aantrekkelijk is als oliedrab. 3.0