Slaughter's Big Rip-Off (1973)

Alternatieve titel: Slaughter II

Drama / Misdaad

geregisseerd door Gordon Douglas
met Jim Brown, Ed McMahon en Don Stroud

De stoere detective Slaughter krijgt het aan de stok met een gevaarlijke misdaadbende die onder leiding staat van de geschifte Duncan. Blijkbaar hebben hij en zijn mannen nog een rekening met Slaughter te vereffenen.

avatar van stephan73
Slaughter... The baddest cat that ever walked the earth!

En zo is het maar net.
Net als zijn collega's Fred Williamson en Richard Roundtree, is Jim Brown een bad mutha. Een keiharde detective die het op moet nemen met een bende.

American International Pictures, de filmmaatschappij achter een boel blaxploitation films, weet ook dit keer wat het publiek wil. Actie, seks en geweld. En dat het liefst ondersteunt door een dampende, stampende soundtrack (dit keer gemaakt door James Brown).

Alles bij elkaar is dit tweede deel van Slaughter erg goed, maar hij haalt het niet bij de klassiekers (Shaft, Cleopatra Jones, etc.) binnen dit genre!