Last Woman on Earth (1960)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Betsy Jones-Moreland, Antony Carbone en Robert Towne

Evelyn is samen met haar man Harold en haar beste vriend Martin op vakantie in Puerto Rico. Ze besluiten een middag te gaan duiken, maar als ze weer aan de oppervlakte komen, ontdekken ze dat iedereen op het eiland is gestorven en ze misschien wel de laatste overlevenden op aarde zijn.

avatar van kirk douglas
de film heeft een goed en interresant script. is alleen veel te low buget om werkelijk mooi of goed genoemd te kunnen worden. vooral de acteurs waren erg slecht.de poster is beter dan de film.

avatar van movie acteurs
Totaal niet bijzondere maar toch enigszins aardige film.

Het begin is niet veelbelovend met die twee vogels die aan het vechten waren met allerlei mensen erom heen. Ook best eentonig maar daarna wordt het beter. Een paar omgeving zagen er mooi uit.

Betsy Jones-Moreland vond ik redelijk goed acteren. Toch enigszins aardige film. Het was wel meer drama want hij zat in een Horror Box gek genoeg. Dit aardige filmpje krijgt van mij een 3,0.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Karige creativiteit.

Waar Corman nog wel eens wat positieve uitschieters had in zijn twijfelachtige carrière vol B-films, was menige film zo slecht dat het wel weer leuk werd. Zo niet bij The Last Woman on Earth. De drie acteurs zijn, zoals gebruikelijk bij de regisseur zijn producties, benedenmaats en ook op technisch vlak laat de film veel te wensen over. Low budget hoeft zeker niet slecht te betekenen, maar moet dan kunnen steunen op creativiteit. Die is hier ver te zoeken.

Matig.

avatar van alexspyforever
Nouja, ook hier was weer zo goed als geen horror aan tenzij misschien die twee vechtende hanen aan het begin van de film. Eigenlijk was dat wel symbolisch voor de rest van de film. Er zijn 3 mensen, een zakenman en zijn vrouw en hun boekhouder die na te zijn gaan duiken vaststellen dat de rest van de mensheid en veel dieren zijn uitgestorven doordat er een tijd tekort was aan zuurstof. Het gevolg is niet moeilijk te raden, twee mannen en één vrouw. De strijd tussen de twee mannen om de laatste vrouw op de wereld is waar de rest van de film over gaat. Leuk idee, maar de uitvoering saai en flauw en een vreselijk dom einde. Ik had eigenlijk eerder gehoopt op een Last Man on Earth/I am Legend verhaal maar dan met een vrouwelijk hoofdpersonage. Het zou nogal wat geweest zijn in die tijd. Nu zou het wellicht wel kunnen, maar ik zit er echter niet op te wachten denkend aan wat een prutfilm ik 'I am Legend' met Will Smith vond.