Yeoseot Gae Ui Siseon (2003)

Alternatieve titels: If You Were Me | 여섯개의 시선

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Jae-eun Jeong, Chan-wook Park, Jin-pyo Park, Kwang-su Park, Kyun-dong Yeo en Soon-rye Yim
met Jong-hak Baek, Dal-soo Oh en Ik-tae Kim

Zes korte films over discriminatie. In "The Weight of Her" wordt een studente gevolgd in haar pogingen te voldoen aan de eisen van haar leraren en omgeving. In "The Man With an Affair" loopt een jonge bedplasser een man tegen het lijf die net een seksueel delict heeft gepleegd. In "Crossing" probeert een geestelijk gehandicapte man zoveel mogelijk te doen in 14 minuten. "Tongue Tie" laat zien hoever sommige ouders gaan om hun kinderen beter Engels te laten spreken. "Face Value" draait om een ruzie op een parkeerplaats. "Never Ending Peace and Love" vertelt het waargebeurde verhaal over een immigrante uit Nepal.

avatar van Baggerman
Lage cijfers, maar toch best bekijkenswaardig, deze compilatie van zes korte films. Persoonlijk vond ik niet ieder verhaal goed uitgewerkt, maar allen om verschillende redenen toch zeker boeiend:

The Weight of Her Geinig de brute opmerkingen van de leraren en medestudenten. Ik vroeg me alleen af of dit nu werkelijkheid is of uitvergrote absurde werkelijkheid? 3*

The Man With an Affair Mooie setting en strak gefilmd. Ik begreep alleen niet helemaal de clou van het verhaal. En zout halen als je in je bed hebt geplast? Zal wel Koreaanse folklore zijn? 3*

Crossing Leuk, kort, grappig en tragisch. 3,5*

Tongue Tie De minste wat mij betreft. 2,5*

Face Value Goed geacteerd. De twist op het einde vond ik eigenlijk niet nodig? 3,5*

Never Ending Peace and Love Een eigenlijk diep triest tragisch waargebeurd verhaal. Wordt heel grappig met veel zelfspot verteld door Park Chan-wook. 4*

Totaal dus 3,25*, die ik door de amusementswaarde van alle films omhoog afrond.