The Fifth Musketeer (1979)

Alternatieve titels: Behind the Iron Mask | Das Geheimnis der Eisernen Maske

Oostenrijk / West-Duitsland
Avontuur

geregisseerd door Ken Annakin
met Sylvia Kristel, Beau Bridges en Ursula Andress

Het is 1662 en terwijl de bevolking van Frankrijk wordt gekweld door armoede en honger, doet koning Lodewijk XIV zich tegoed aan pleziertjes. Van de Musketiers staat alleen D'Artagnan nog achter de vorst, de andere drie heren hebben zich inmiddels teruggetrokken. Het trio besluit uiteindelijk toch om tegen Lodewijk XIV in opstand te komen. De beste methode om de koning een hak te zetten is het bevrijden van zijn tweelingbroer.

Best een leuke film , raar dat ik deze via Engeland heb moeten bemachtigen met Ned. ondertiteling bij Amazon.gb.
Is in Nederland niet verkrijgbaar.