Le Malizie di Venere (1969)

Alternatieve titels: Devil in the Flesh | Venus in Furs

West-Duitsland / Italië / Zwitserland

geregisseerd door Massimo Dallamano
met Laura Antonelli, Régis Vallée en Ewing Loren

Gebaseerd op een verhaal van Leopold Sacher-Masoch, waarin de perverse passies van een jong stel centraal staan. Severin begluurt de kille Wanda waarna zij langzaamaan ontdooit.

SM -sploitation van Dallamano met Antonelli in de hoofdrol,dat moet je toch even gezien hebben.Deze verfilming van het overbekende Masochboek roept meteen vergelijkingen op met de ong. gelijktijdige verfilming van Franco,waarbij we dus kunnen constateren dat D. zich veel strikter aan de text houdt, en bovendien deze fim veel explicieter is dan het nogal saaie,brave Franco-werkje.Wel heeft Dallamano het verhaal ook verplaatst naar het heden.Hoewel dit een film van meer dan 40 jaar oud is en niet geschikt als rukvoer voor perverten(iig niet voor mij),bevat hij genoeg naakt van Antonelli en plenty sexscénes,waarbij de held er uiteraard danig van langs krijgt in de vorm van zweepslagen en klappen...lucky bastard.Overigens worden we ook getracteerd op 1 ff hardcoresequentie,alleen zijn de hoofdrolspelers hierin...een hengst en zijn merrie .Gelukkig kon Laura er zo te zien wel om lachen,de schat.
Wat de kwaliteit betreft:cinematografisch is het allemaal goed verzorgd,zeker geen trash en met een paar aardige landschapscomposities.Het verhaal wordt rechttoe rechtaan verteld,wederom itt Franco met zijn montage geintjes.De eerste 30 minuten waarin de held uitlegt hoe en waarom hij knettergek is geworden zijn te omschrijven als gruwelijk saai,maar als hij en Wanda eenmaal hun liefde hebben bezegeld met een huwelijk,wordt het interessanter.
Dubbing is bij dit soort films die serieus bedoeld zijn storender dan bij exploitation rotzooi,aangezien de dialogen en monologen hier toch een cruciale rol spelen.Dan nog doen de hoofrolspelers het niet slecht,terwij we ook nog een bijrolletje hebben voor een uiterst vermakelijk,besnord stuk eurotrash van wie ik de naam niet ken.
De soundtrack tenslotte:zeer cheesy en ronduit slecht.

Wat zie ik, maar 1,5 sterretje voor Laura

avatar van Mochizuki Rokuro
Ja je ziet het goed. Antonelli en de door jou genoemde verzorgde landschapsfotografie zijn de hoogtepuntjes, maar de film is (gruwelijk) saai, heeft nogal houterige dialogen (daar zal het niet om gaan zie ik je denken) en de muziek bijvoorbeeld is niet zomaar slecht, maar niet om aan te horen. Ik zie dan toch liever Italiaanse genrecinema waar bloed in vloeit.

Met 1.5* van mijn kant ging het gemiddelde trouwens omhoog

Vreselijk saai. Niet om aan te zien. Precies wat Mochizuki Rokuro zegt, de mooie locaties (Spanje/Frankrijk?), die Rolls-Royce en de tieten van een voor de verandering eens blonde Antonelli is het enige dat het aankijken waard is. Crap overgoten met een literair sausje. Heb het toch al niet zo op dat slaafjes/meesteressengedoe, maar deze onzin slaat alles.
Houterige dialogen, een rammelend verhaal, een vreselijk (goedkope) soundtrack, die totaal niet bij de sfeer van de film past. Maar het ergste is die griezel met z'n witte coltrui en z'n helder blauwe ogen (Régis Vallée), een totale miscast, die beter zou passen als tegenspeler van James Bond met z'n vierkante kaken. Hij is hierna nergens meer aan de bak gekomen. Niet verwonderlijk.
Erotiek? Ondanks de vele neukscènes is het enige erotische die hengst die een merrie dekt.