• 8.296.583 stemmen

Bride of the Gorilla (1951)

Horror | 70 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Curt Siodmak

Met onder meer: Barbara Payton, Lon Chaney Jr. en Raymond Burr

Plot Bride of the Gorilla

"A Blonde Beauty and a Savage Beast... alone in the Jungle!"

Diep in de jungle van Zuid-Amerika vermoordt de plantagemanager Barney Chavez (Burr) zijn oudere werkgever om zo zijn mooie vrouw (Payton) te krijgen. Wanneer een oude heks getuige is van de moord roept zij een vloek over Barney uit. Spoedig verandert hij 's nachts in een verschrikkelijke gorilla. Maar is zijn transformatie echt of zit het allemaal is zijn hoofd?

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Dit is dus echt geen horror. Eerder een drama over een stel saaie mensen. Belabberd plot, slechte decors (ookal leek het begin veelbelovend), onindrukwekkende acteurs. En oja, waar was de enorme gorilla die ook op de poster staat

Alles bij elkaar is het een goed voorbeeld voor een slechte film

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Oef, misleidende titel in een standaard nonsens filmpje. De gorilla (die eigenlijk een soort demon is) komt maar heel weinig in beeld en de jungle komt er ook niet al te best van af. Stock footage van telkens dezelfde dieren wordt gebruikt en de hoofdrolspelers willen zo gauw mogelijk vluchten uit die setting. Ik kan ze geen ongelijk geven!

avatar van Dick2008

Dick2008

Volgens mij is dit meer een SF film ipv horror film. Toch kon ik (onbedoeld) wel lachen om deze b-film.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Dit was inderdaad meer een Drama.

Verschrikkelijke film die mij nog wel aardig leek. Ik zat echt vol verwachting op die gorilla te wachten maar waar was die in godsnaam? In de lucht, onzichtbaar? Ik vond het ook een marketing truc. Ik vind dat soms niet erg, maar als je op de poster twee gorilla's zet en de titel Bride of the Gorilla noemt mag je toch echt een gorilla verwachten. 1,0 voor de best mooie poster.