The Strange One (1957)

Alternatieve titel: End as a Man

geregisseerd door Jack Garfein
met Ben Gazzara, George Peppard en Arthur Storch

Jocko is een sadistische en heimelijk homoseksuele sergeant op een militaire school in het zuiden van de Verenigde staten. Wanneer hij te ver gaat in zijn treiterpraktijken keren de leerlingen zich tegen hem.

avatar van Dogie_Hogan
16 juni a.s. DVD release.

avatar van Wembleyfever
Filmdebuut van George "Hannibal Smith" Peppard, die hiervoor slechts enkele gastrollen in destijds populaire tv-series speelde.

Een brutaal, psychologisch en ook enigszins eigenaardig drama dat zich afspeelt in een militair opleidingskamp. Een vrijmoedig, soms pijnlijk mannenverhaal over een ander het leven zuur maken, ontmenselijking en sarcasme. Ik had gelezen over een homoseksuele ondertoon maar op een paar scènes na was die voor mij niet echt aanwezig (maar misschien heb ik een gecensureerde versie gezien. Er wordt meer dan uitstekend geacteerd.