Zvezda (2002)

Rusland
Oorlog / Drama

geregisseerd door Nikolai Lebedev
met Igor Petrenko, Artyom Semakin en Aleksei Panin

Zvezda speelt zich af in de zomer van 1944. Aan de Poolse grens vecht het Rode Leger tegen de Duitsers. Een groep verkenners wordt in de haast samen gesteld om informatie te vergaren over een op handen zijnde Duitse tankaanval.

Ik heb er van gehoord, en zit nu te twijfelen om de PAL versie te pakken (lelijke kaft voor 10 euro), of de NTSC versie (mooie kaft maar ook 20 euro).
Ze zeggen dat het een hele goede film is!
Als ik hem heb gezien laat ik het jullie weten!

avatar van Koos
Er zitten een paar hele goede scenes in! Film is niet te vinden maar wel de moeite waard om te kopen/downloaden mocht je hem tegen komen. ****

avatar van Phille
Schitterende film - af en toe te vinden via amazon.co.uk - spannend van begin tot einde. Kan gerust staan tegenover vele Hollywood oorlogsfilms.

avatar van Frankeermachine
'Van de studio van Come and See' en zo ziet de film er ook uit. Ik dacht dat ik naar een film uit de jaren 80 aan het kijken was, maar het is toch een vrij recente film.

Het is een redelijke oorlogsfilm met een goed verhaal, maar de special effects zijn onder de maat. Is stoorde me soms aan de gedode duitsers die soms wel heel klunzig om vielen.

avatar van Arnhemmer
Heerlijk spannende film. Goede sfeer. Duits sprekende Duitsers. Accurate voertuigen, wapens, etc.. Geluidseffecten waren soms wat storend. Met name de fluitende bommen, tijdens het bombardement op het station.Verder valt er zeer weinig aan te merken op deze prent.

avatar van Baggerman
Frankeermachine schreef:

Ja, ik had dezelfde gedachte bij het kijken van deze film. Eendere films als 'Saving Private Ryan', 'Assembly' en 'Brotherhood' ogen dan toch vele malen spectaculairder.

Tòch een prima film door de setting (die me deed denken aan zowel Ivan Detstvo als Come and See) en het vlotte verhaal. En inderdaad zeker spannend. Ik vond alleen de verliefde bakvis radiojuf een beetje een tuthola....

avatar van Arnhemmer
Baggerman schreef:
Ik vond alleen de verliefde bakvis radiojuf een beetje een tuthola....
Inderdaad. Die troela voegde, naar mijn mening, dan ook niets toe aan `t verhaal. Enkel de verwijzing dat de Russen, tijdens de tweede wereldoorlog, veel vrouwen aan `t front hadden.

Het is NIET deze film die wordt uitgezonden op één zaterdag !!!