The Spreading Ground (2000)

Verenigde Staten / Canada
Thriller

geregisseerd door Derek Vanlint
met Dennis Hopper, Greg Morris en Leslie Hope

Burman City wordt opgeschrikt door een aantal moorden. In het water worden er op één dag vijf kinderlijkjes gevonden. Burgemeester Hackett stelt alles in het werk om de veiligheid te garanderen en belast detective Delongpre met de zaak. Wanneer die echter geen spoor vindt, sluit de burgemeester een deal met de corrupte kapitein Nieman. Als hoofd van de politie zoekt deze laatste toenadering tot de lokale gangsterbendes en geeft hen de opdracht de moordenaar zo vlug mogelijk op te sporen. Vanaf dan ontstaat er vanuit twee hoeken een race tegen de klok, want ook Delongpre blijft niet stil zitten...

avatar van Bandit
Aardig filmpje, maar zeer matige acteerprestaties.

avatar van SaintOfKillers
Bandit schreef:
Aardig filmpje, maar zeer matige acteerprestaties.

Inderdaad. Een dik twee en een halfje wordt een mager drietje omdat het einde enkele clichés vermijdt.

avatar van sinterklaas
Klotefilm

De hele film was zo saai als de tering, Het leek wel of ze een detective naspeelde. Gewoon bijna een van de slechste films van hopper.

van mij mag ie de flop 100 in

avatar van DroBje!
Deze film is erg cliché...
Zonder enig emotie bij de acteurs.
Vele loze beelden en gesprekken.
Kortom geen aanrader!

Vaak voorspelbaar en clichématig werk! Vooral het veel tè veel gebruikt "vader - weggelopen dochter" cliché in slechte én goeie films stoorde me ontzettend. Toch uitgekeken, want al bij al toch spannend.

avatar van Left4Dead
Matig tot slecht acteerwerk. En ja cliche.... maar heb de prent toch makkelijk kunnen wegkijken. Prima einde. Eens een andere aanpak.