Haut Bas Fragile (1995)

Frankrijk / Zwitserland
Komedie / Mystery

geregisseerd door Jacques Rivette
met Marianne Denicourt, Nathalie Richard en Laurence Côte

Haut, Bas en Fragile zijn de drie hoofdrolspeelsters van deze film. Ninon is Bas, een jonge vrouw van lage afkomst met een duister crimineel verleden. Af en toe steelt ze nog weleens wat, maar meestal suist ze als koerier door de straten van Parijs. Louise is Haut. Haar vader is bankier en doet aan duistere praktijken, maar zij is de onschuld zelve, omdat ze net is ontwaakt uit een coma van vijf jaar. Ida tenslotte is Fragile. Ze is bibliothecaresse en heeft het moeilijk met het feit dat ze geadopteerd is. Alle drie de dames ontmoeten de decor-ontwerper Roland. Door zijn komst hebben ze nu iets gemeen en komen hun levens uiteindelijk samen.

avatar van 93.9
ik zal binnenkort de eerste zijn die 'm een cijfer gaat geven en 'm gaat
beordelen.
binnenkort meer

avatar van 93.9
Het verhaal gaat vooral over Ninon en Louise.
De ander hangt er ook wat bij.
Zo te zien is deze film door heel weinig mensen hier gezien.
De film 8 Femmes heeft ook op MM heel veel aanhang dus een aardige tip:
8 Femmes gezien en je vond het wat, ga deze ook 'ns bekijken.
Hij lijkt er een klein beetje op.
Moet wel gezegd worden dat ie wel wat minder is dan 8 femmes, maar toch geen slechte 3! uur gehad met deze film.

avatar van Prinz
Lijkt me persoonlijk wel een speciale, onderschatte film. Ik zou 'm graag eens bekijken.