• 8.228.414 stemmen

The Boys from County Clare (2003)

Komedie / Muziek | 90 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Alternatieve titel: The Boys & Girl from County Clare

Oorsprong: Ierland / Verenigd Koninkrijk / Duitsland

Geregisseerd door: John Irvin

Met onder meer: Bernard Hill en Andrea Corr

Over The Boys from County Clare

De band 'The Boys from Country Clare' waar John Joe (Bernard Hill) ook aan deelneemt maakt zich op om een belangrijke muziekprijs te winnen. Ondertussen is een andere band, onder leiding van de Ier Jimmy (Colm Meaney), ook van plan om de award te winnen. Een 'strijd' om de eer zal losbartsen.

image

avatar van EmDee

EmDee

Zeker eentje voor mijn to see-lijstje.

avatar van Diesel

Diesel

avatar van Angie

Angie

waneer komt ie in de bios of komt ie gelijk op dvd?

avatar van Diesel

Diesel

avatar van Angie

Angie

Helemaal niet dus in Nederland. Maar bedankt Diesel voor de info!!

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Erg leuke feel-good movie met vooral veel Ierse volksmuziek. Vooral de scènes tussen Colm Meany en Bernard Hill zijn geweldig. Andrea Corr (van de band The Corrs) is niet echt goed maar niet zo slecht dat het je dwars gaat zitten.

3,5 *

Tarkus

Mooie, integere muziekfilm.

De beide hoofdrolspelers Colm Meany en Bernard Hill stelen de show volledig met hun verukkelijke dialogen onder elkaar.

Ook Andrea Corr (van de familieband 'The Corrs') is niet slecht maar je merkt wel dat ze niet gewend is om te acteren.

Maar wat vooral de film zo mooi maakt is de muziek, je mag dan al geen liefhebber zijn van de typisch Ierse sound, toch slaat die muziek aan, je wordt er meteen vrolijk van.

Ook het scenario beviel me wel, al was dat wel een beetje voorspelbaar allemaal.

Een hoogtepunt is deze film niet echt, maar toch leuk om eens te bekijken.

avatar van Brix

Brix

Met volle teugen heb ik hiervan genoten.

Bernard Hill en Colm Meany zijn prachtig in hun rollen, en Andrea Corr is vertederend en zeer naturel (zonder make-up ziet ze er wel anders uit dan bij de optredens met haar band The Corrs, erg leuk)

Patrick Bergin duikt ook nog op later in de film.

Er zit ook, tegen het eind, een hilarische wending in de de story, prachtige vondst!

Ik houd bovendien ook wel van de muziek, dus dat is een pluspunt.

Maar het verhaal loopt ook lekker vlot, en zit vol humor van niveau glimlach en schaterlach.

En dat alles voor de prijs van één Eurootje, uit de opruimingsbak bij een speelgoed winkel.

Niet te geloven.

avatar van hansbreda

hansbreda

Heerlijke film met veel humor. Kreeg zelf dorst van al die pints of Guinness!

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

De sfeer, de acteurs (vooral de twee broers), de beelden, de humor, het taalgebruik (zelden in een film zo vaak dat bekende vierletterwoord gehoord), en misschien nog het meest van al de muziek: dit is echt wel genieten !!

De buitenopnames, met veel huizen, straten, mensen, auto's,... uit de jaren '60 gaven me trouwens de indruk dat dit niet echt een goedkope film is. Het stemmenaantal laat helaas) anders vermoeden.

Brix schreef:

Niet te geloven.

avatar van Dick2008

Dick2008

Ik heb de film nu van dvd bekeken en beviel me erg goed. Vorige keer schrok de (Ierse) muziek me wel wat af. Daar moet je van houden. Maar het valt best mee. De muziek dient meer als decor van het festival. Maar toch is het meer een komedie (met wat drama). Met veel geestige opmerkingen en grappige situaties met o.a. erg leuk spel van Bernard Hill. Een pinnige rol verder van Charlotte Bradley die ook in About Adam (2000) speelt. Dus dat was ook wel een aanleiding. Van de ene film naar de andere film, zo doe ik meestal. (Ze is ook Ierse net als Andrea Corr). En leuke rollen van die jongelui. Wel gelachen vaak, zoals met dat overhemd. Naarmate de film vordert wordt het duidelijk dat de rivaliteit (van broers) diepere gronden kent. Speelt zich af in 1965, de tijd van The Beatles, naar wie met regelmaat wordt verwezen. Gemoedelijke komedie met een mooie wending aan het einde. Geheel op locatie opgenomen. 4.0.

Tarkus

Tarkus schreef:

Mooie, integere muziekfilm.

Een hoogtepunt is deze film niet echt, maar toch leuk om eens te bekijken.

Is en blijft een bijzonder mooie film met prachtige muziek !!