Après Vous... (2003)

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pierre Salvadori
met Daniel Auteuil, José Garcia en Sandrine Kiberlain

Antoine is een kelner in een Parijs restaurant. Op een nacht kan hij een man, Louis, beletten zichtzelf te doden. Om hem weer op de rails te krijgen zoekt hij werk voor hem, en langzaam aan worden ze vrienden. Ondanks Antoines inspanningen blijft Louis denken aan Blanche, zijn liefde die verantwoordelijk was voor zijn diepe depressie. Antoine gaat zonder iets tegen Louis te zeggen op zoek naar haar. Ze is echter niet single, maar problemen ontstaan als ze desondanks wel iets voelt voor Antoine.

Daniel Auteuil is heerlijk in deze rom/kom die toch anders is als alle andere romantische films.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Après Vous is niet echt een geweldige komedie. Drama en romantiek komen eerder bovendrijven. Verder vrij weinig feeling met de personages. Daniel Auteuil is daarop de zeldzame uitzondering. Als Antoine trekt hij deze film, maar de rest valt wat in het niet. Geen idee eigenlijk wat hem bezielt om Louis zo vergaand te helpen. Hem weerhouden van zelfmoord is één ding, maar voor een vreemde zoveel doen om zelfs z'n relatie te redden is toch wat raar. Zelfs voor de filmwereld.

Zoals gezegd staat en valt de hele film met de prestatie van Daniel Auteuil. Jammer genoeg is er weinig interessants te beleven rond zijn personage. Jammer, want hier had ik veel meer van verwacht.

avatar van frolunda
Lichtvoetige en bij vlagen vermakelijke Franse komedie die ik eigenlijk alleen wilde zien omdat Daniel Auteuil er in meespeelde.En die deed het (bijna als gewoonlijk) erg goed maar verder was Après Vous niet echt bijzonder al toverde de film wel af en toe een glimlach op m'n gezicht.Auteuil tilt het geheel nog net naar drie sterren.