Monstrosity (1964)

Alternatieve titel: The Atomic Brain

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Joseph V. Mascelli
met Frank Gerstle, Erika Peters en Frank Fowler

Een wetenschapper heeft een manier gevonden om atoomenergie in de menselijke hersenen op te slaan zodat ze makkelijk getransplanteerd kunnen worden. Een oude vrouw steelt het idee en wil haar eigen hersenen transplanteren naar het lichaam van haar knappe jonge huishoudster.

veron35
Heel erg slecht maar ik heb er wel mee gelachen wel mee gelachen.

avatar van Vinokourov
Oef, inderdaad slecht, ik kon ook maar mondjesmaat lachen. Het heeft geen vaart en is zwaar inspiratieloos, terwijl met dit concept echt leuke dingen mogelijk waren. Meest irritante was nog de blaasmuziek, die nergens op slaat.

avatar van otherfool
Het is weer een mooi stel bij elkaar; het oude besje met haar vervaarlijke wandelstok, de dubieuze bediende, drie zogenaamd Europese anatomisch correcte meiden, een tuinmonster en natuurlijk de onverbeterlijke mad scientist.

Leuke ingrediënten, helaas een matige film. Het tempo ligt nogal laag en de muziek is niets minder dan potsierlijk. Wel zijn er leuke scenes met het Spaanse kattenvrouwtje, let ook op haar val waarbij ze een seconde in de lucht blijft hangen...

2*.

avatar van wendyvortex
Ik vond het een erg mooi exploitation-meesterwerkje.

avatar van alexspyforever
Duidelijk een low budget film. Het idee dat een oude vrouw haar brein wil laten transplanteren in het lichaam van een mooie jonge vrouw is wel leuk gevonden. Helaas is de film nogal traag en erg veel gebeurt er niet in. Toch is het wel vermakelijk vooral wanneer een van de dames zich als een kat begint te gedragen. Dit vond ik bijzonder overtuigend. Wel vreemd dat ze bij haar val vlakuit op de grond viel, terwijl een kat normaal toch op haar pootjes terecht moet komen? Ik vond het idee ook wel een leuke ontwikkeling al had de nogal onbeholpen manier waarbij de blonde dame zichzelf alsnog de dood injaagt, had nu ook weer niet gehoeven.