First Daughter (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Forest Whitaker
met Katie Holmes, Michael Keaton en Marc Blucas

Samantha Mackenzie (Katie Holmes) is de dochter van de president van de Verenigde Staten (Michael Keaton). Vanaf haar geboorte brengt zij haar leven door in de spotlights, op de voet gevolgd door bodyguards die haar moeten beschermen. Samantha heeft genoeg van deze levensstijl en wil, net als al haar andere leeftijdsgenoten, vrij zijn en genieten van het leven. Haar wens lijkt in vervulling te gaan wanneer zij het Witte Huis verlaat om te gaan studeren. Zonder de hulp van haar machtige vader moet Samantha nu haar eigen boontjes doppen, iets wat haar niet direct lukt. Samantha leeft echter op als zij studiegenoot James ontmoet. De twee worden verliefd en het ziet er voor Samantha een stuk rooskleuriger uit. Maar James is niet wie hij lijkt...

Leuke film. Soms wel iets voorspelbaar.
Katie Holmes speelde erg goed.

Wat een misbaksel. Eigenlijk te slecht om woorden aan vuil te maken. Alle mogelijke clichés komen bij deze film zo ongeveer wel om de hoek kijken en het is gewoon allemaal veel te mierzoet.

Forest Whitaker kan maar beter blijven acteren, want ik schrok er achteraf van dat deze film door zo'n goed acteur is geregisseerd. Blijkbaar heeft hij daar toch niet zoveel talent voor.

avatar van benthe
Ben benieuwd, hij komt woensdag op tv, en door al de gemengde reviews ben ik wel benieuwd geworden!

Vreselijke film. In het begin lijkt het een 13 in een dozijn romantische komedie te worden, maar daarna wordt het allemaal nog veel slechter. Het Amerikaanse nationalisme druipt eraf en alle clichés komen langs.

Fingquality schreef:

Dito!

Ik geef een 0,5 ster omdat ik nog ff lekker een hazeslaapje heb gedaan......gaaaaaap......

avatar van DeCol
Keuze van mijn vriendin..

Forest Whitaker, wat wil je hiermee bereiken? Wat hij als acteur allemaal waagt, doet hij hier totaal niet. Geen enkel risico genomen waardoor je zo'n matige film krijgt.

Er gebeurt zo weinig in de film. De glijbaan, dronken bui, ontsnappen aan de pers en dan heb je het ook wel gehad. Verder zien we tal van zwakke dialogen. Katie Holmes vond ik zou slecht nog niet, ze speelde best geïnspireerd. Marc Blucas daarentegen vond ik dramatisch slecht. Door hem was er ook geen click tussen de twee. Met de clichés viel het ook nog wel mee. De plottwist was voor mij verrassend en het einde kon ook slechter.

Punt is gewoon dat deze film te saai is. Door de schaarse momenten kan hij niet boeien.

avatar van benthe
hier was dus echt niks aan.

minder

avatar van geisterfahrer
Hij komt zo op tv, dus ik ga wel even kijken. Ben benieuwd [:

Ik heb de film net zo goed als helemaal gezien behalve het laatste stuk. Wat een slechte en domme film. Katie Holmes acteert zo slecht, overdreven en nep. Het verhaal is weer lekker voorspelbaar.
Niet de moeite waard om hem te kijken.

avatar van LotusBlossom
Ik was wel ff toe aan deze zoetsappige film, anders had ik het denkik niks gevonden! haha!

avatar van m1701
Vond het een heerlijk en romantisch film
Vooral Marc Blucas zag er heerlijk uit!
Holmes acteert altijd zo kinderachtig en in deze film ook weer helaas. Maar verhaal was aardig, niet heel bijzonder.
Maar wel lekker romantisch. Het einde het ik liever iets anders gezien, iets meer happy ending....

3* (met dank aan Marc Blucas)

avatar van niethie
Haha die Blucas is wel een gelukkig man geloof ik, eerst mocht hij anderhalf seizoen lang met Sarah Michelle lebberen in Buffy en hier ook nog eens de love-interest van Katie spelen. Omdat beide hier eigenlijk niets meer doen dan een zelfde soort rol vertolken als in de serie waar ze bekend mee zijn geworden, het verhaaltje nog minder inhoud heeft dan een holle kies en voorspelbaarder is dan een Dinsey sprookje heb ik de speelduur van ruim anderhalf uur maar terugverlangt aan al de mooie hoogtepunten uit BtVS en DC. Heerlijk, maar voor de film zelf geen goed teken natuurlijk...

1,5 sterren

avatar van brigittedam
Hartstikke leuke film, Marc Blucas is natuurlijk leuk om naar te kijken zeg. In Buffy inderdaad ook al stoere rol maar deze kan hij ook goed invullen. Verder is Katie Holmes hier iets minder tuttig en suf als gewoonlijk, ze acteert verder prima! Verhaal is leuk, goed in te leven, maar niet fantastisch. Het einde had naar mijn mening liever anders gegaan maar het verpest de film niet. Al met al vond ik het een heerlijke chickflick om naar te kijken en te zwijmelen, aanrader voor de vrouwen onder ons, leuke meidenfilm!

LOL! Kan deze heb ik dus gezien? Kan me er niks, maar dan ook helemaal niks meer van herinneren!!

avatar van erpunited
Leuke film. Beetje standaard alleen vermakelijk om een keer te kijken

avatar van Jeremiah1989
Katie Holmes..

Slecht, stompzinnig, voorspelbaar, mierzoet, lachwekkend, potsierlijk en oppervlakkig bioscoopvermaak, vol kitsch en quatsch en van een onvolstelbaar goedkoop niveau. Kan het nog erger? Waarschijnlijk wel.

avatar van SmackItUp
Jeremiah1989 schreef:
Katie Holmes..

Dacht precies hetzelfde. Vind weinig mis met het verhaal zelf.

vrij slecht allemaal, eigenlijk 1* maar voor Katie doe ik er nog één bij

avatar van Veruca
Ik vond Chasing Liberty leuker.

avatar van DragQueen
Bij vlagen een genietbare komedie. Katie Holmes zit ook wel aardig in haar rol. Verder is het mierezoete verhaaltje iets te voorspelbaar. 2,5 Ster.

avatar van Number23
Hoe is deze vrouw ooit in een Batman-film terecht gekomen??

avatar van Fran
Op zich een leuk verhaal maar het bleef me allemaal te oppervlakkig. Kom op, het is een tiener. Ze was me veel te meegaand en had van mij echt wel wat meer tegen het systeem aan mogen trappen ook al was ze de dochter van de president. Het bleef allemaal wat te braafjes. En het beetje emotie dat door mocht schemeren werd niet echt goed door Holmes overgedragen. Op het moment na waarin ze in de auto zit en er net achter komt wie James werkelijk is. Dat vond ik wel een sterk momentje. Het sprookjeseffect dat je in het begin en aan het einde te zien krijgt vond ik ook niet zo bij het geheel passen. Het geeft het eigenlijk een nogal kinderachtig aangezicht. Echt heel slecht vind ik de film niet maar er zitten wel een heleboel zwakke punten in naar mijn idee.

avatar van IH88
First Daughter

Niet al te veel woorden aan deze film vuil maken. Het is allemaal ontzettend braaf en wat de regisseur (Forest Whitaker!) met deze film wilde laten zien is onduidelijk. Elk cliché wordt netjes afgestreept en de chemie tussen de acteurs en de dialogen zijn ook niet denderend. Holmes doet nog haar best en Keaton heeft ook een geinige rol. Hun gezamenlijke scènes zijn dan ook de spaarzame lichtpuntjes. Blucas is dramatisch en van chemie met Holmes is geen sprake. Wat een ontzettend houterige vertoning. Net zoals de film die wel wat risico en schwung had kunnen gebruiken.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Leuk en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Michael Keaton....
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van clubsport
Ik wil niet te hard voor deze film zijn want stiekem vond ik hem best wel te pruimen , wie houd er tenslotte niet van sprookjes en deze film valt 100 % in de categorie modern sprookje .
het doet af en toe alsof het meer wil zijn als dat en dat werkt niet echt goed , het personage van Mia vond ik bovendien bij momenten behoorlijk irritant en stereotype alsof elke jonge zwarte actrice tegenwoordig superbijdehand moet neergezet worden .
Moet verder zeggen dat Katie holmes haar rolletje leuk neerzet en ook Michael Keaton doet het goed in zijn bijrol als de president .