13 Gantry Row (1998)

Australië
Thriller / Horror

geregisseerd door Catherine Millar
met Rebecca Gibney, John Adam en Nicholas Hammond

Peter en Julie hebben eindelijk genoeg geld om een oud Victoriaans huis te kopen. Eenmaal begonnen met de renovatie gebeuren er onverklaarbare dingen in en rond het huis.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Dat niemand deze nog gezien en/of beoordeeld heeft. Ben ik ook een keer de eerste...

Een man en een vrouw verhuizen naar spookhuis. Na verloop van tijd begint de man steeds meer te vervreemden en hij wordt steeds gewelddadiger. Het blijkt dat hij soort van bezeten is van een moordenaar, die in de vorige eeuw een gruwelijke moord met een scheermesje heeft gepleegd in de omgeving van dat huis.

Niks bijzonders, maar heeft voor mij een sentimentele waarde, aangezien dit één van de eerste horrorfilms die ik heb gezien was. Ik heb hem nog steeds helemaal op video staan. Ik geef hem 3 sterren, mede door die sentimenten. De film op zich is 2 tot 2.5 sterren waard.

Eigenlijk was dit een super slechte film, maar doordat Rebecca de hoofdrol speelt en deze rol ook erg goed neer zet, vind ik hem toch drie sterren waard. Ik vond de film op sommige momenten best griezelig, en was blij überhaupt een film met Gibney weer eens te kunnen zien.

avatar van Vascago
Mooie tv-film. Fijn sfeertje, behoorlijk acteerwerk en een aardig verhaaltje. Bij vlagen best spannend nog.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke spookfilm in de stijl van The Amityville Horror (1979). De horror is minimaal, maar voor de rest is het redelijk onderhoudend.

2,5 *