American Cousins (2003)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Don Coutts
met Olegar Fedoro, Stephen Graham en Dan Hedaya

Twee meedogenloze maffiosi vluchten vanuit Amerika naar Schotland. In Glasgow nemen ze hun intrek bij hun onschuldige en wat sullige neef Roberto die een café runt. De keiharde criminelen zetten hun handelswijze gewoon voort. Bedreiging en mishandeling van niet betalende klanten is voor hen de normaalste zaak van de wereld. Moet Roberto nu voor zijn eigen belang of voor zijn klanten kiezen?

het is een aktiefilm maar dan eentje zonder aktie, het is meer een filmhuisfilm met engelse en amerikaanse acteurs.
best aardig maar wel een zoetsappig einde dat er niet zo goed bij paste.

avatar van De GeuS
Best wel een charmant filmpje; leuk geacteerd met genoeg grappige momenten. Het misdaadverhaaltje eromheen is minimaal en dat pakt gunstig uit voor de film; 3 sterren....

Robert-Jan
Soms vond ik de emotie in deze film, erg goed overkomen. Best wel mooi hoe ze bijvoorbeeld dat schilderij gebruiken als rode draad voor het familie verhaal.

Bij {Don Coutts}:

Vanavond de film van regisseur Don Coutts "American Cousins" gezien en ik heb mij er kostelijk mee vermaakt, in tegenstelling tot iedereen die deze film maar niets vindt, is dit een heerlijke feelgood movie, af en toe wat rommelig en een échte misdaad/komedie is het ook niet maar dat doet niet af aan het goede gevoel dat je aan deze film overhoudt. Het is van alle genres een beetje en de misdaad scènes zijn daar nog de minste van. Ik heb genoten van de heerlijke soundtrack en het vermakelijke acteren van diverse mensen van de cast.

Meneer Bungel
De Italian-American-Scottish connection. Haggis, fish and chips, romance and violence. Grotendeels eens met de positieve geluiden. Kleinschalig, charmant filmpje met een misdaad-insteek die helaas op het einde alle geloofwaardigheid(zo die er al was) verliest. Wel goed geacteerd(Henderson, Lepkowski, Hunter, Hedaya, Nucci) en op z'n minst vermakelijk.

3,0*.