Women of the Prehistoric Planet (1966)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Arthur C. Pierce
met Wendell Corey, Keith Larsen en John Agar

Een ruimteschip crasht op een planeet van een afgelegen sterrenstelsel en de hele crew komt om, behalve de jongen Tang. Twintig jaar later arriveert de reddingscrew, maar één van de vrouwen wordt meteen verliefd op Tang en besluit bij hem op de planeet te blijven. Op dat moment worden ze echter aangevallen door de bewoners van de planeet, die niet erg op vreemdelingen zijn gesteld.

avatar van otherfool
De redelijk amusante eerste helft van de film wordt teniet gedaan door de bizarre 2e, want op de prehistorische planeet aangekomen is er geen één vrouw te bekennen! The biggest lie in entertainment history since the title of The Neverending Story...

De meest hilarische scene is er een waar 5 bemanningsleden over een dun balkje de overkant van een vijvertje kokend heet water (?) probeert te bereiken, terwijl (I kid you not) exact 83 centimeter verder gewoon de wal ligt! Om die ene meter maar niet om te lopen wagen ze hun leven... Je moet het zien om te geloven

Leuke twist aan het einde wel, en Agar speelt mee (altijd leuk) maar het geheel levert een mager eindcijfer op: 1,5*.

avatar van Vinokourov
Halve ster aftrek wegens misleidende titel.
Voor de rest is het echt lachen geblazen. Cheapy decors en soapy acteren. Ik kwam ook niet meer bij toen ze over die boomstam moesten en er ook nog één in het kokende hete water viel. Wat een historische scene . De plottwist aan het einde was overigens ook heel aardig. 2*.

avatar van otherfool
Voor wie niet de hele film wil zien maar wel *de* scene:

Vanaf minuut 5....

avatar van Vinokourov
Goed dat je nog eens memoreert naar deze scene. Hij blijft absurd en stupide!

avatar van otherfool
Ja ik liet hem zien aan iemand anders en wilde de MoMeMedeMens niet laten achterblijven... we hebben er weer hartelijk om kunnen lachen

avatar van mrklm
Veel van de overdaad aan dialoog in deze praatzieke SF-actiefilm is zo onduidelijk uitgesproken dat het amper te verstaan is. De hunkering naar wat actie levert echter niets meer op dan zeer slecht geregisseerde gevechten en achtervolgingen, uitgevoerd door acteurs in hopeloze kostuums die bovendien moeten acteren op goedkope, plastic sets die nog slechter uit de verf komen wanneer regisseur Arthur C. Pierce ze gebruikt als miniatuur. Dramatisch slechte rommel.