ad

Alternatieve titel: Vrouw en Venijn

Geregisseerd door: Ranald MacDougall

Met onder meer: Joan Crawford, Barry Sullivan en Betsy Palmer

Over Queen Bee

"She's so excitingly good . . . when she's so wonderfully bad!"

Eva Phillips lijkt het toonbeeld van zuidelijke elegantie en charme. Schijn bedriegt want ze gunt anderen het licht in de ogen niet. Haar man, een textielmagnaat, is aan de drank om het met haar uit te houden. Zijn zus staat op het punt om met de opzichter te trouwen, de man van wie Eva vroeger gehouden heeft. Zij zet alles op alles om het huwelijk te ondermijnen.

image

Ted Phillips

Trissa Phillips

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Waarom DVD cover terwijl poster bestaat?

avatar van ToNe

ToNe

Dat wordt aanpassen en toevoegen, beste Dogie.

Geweldige titel overigens!

Zou niet misstaan als Pre-Code titel.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

ToNe schreef:

Dat wordt aanpassen en toevoegen, beste Dogie.

Geweldige titel overigens!

Zou niet misstaan als Pre-Code titel.

Inderdaad. Ja, ik loop bij toevoegen steeds meer tegen DVD-covers op MM aan en moet dat dan weer onderbreken voor poster correctie. De laatste dagen al 4x.

Inmiddels correctie onderweg.

Dogie Hogan schreef:

De laatste dagen al 4x.

Nog hard doorsparen voor je bij mijn aantal postercorrecties komt .

avatar van mrklm

mrklm

Fans van Joan Crawford - waartoe ik mijzelf zeker reken - kunnen hun hart ophalen aan dit ouderwetse melodrama waarin zij de Queen Bee uit de titel speelt in de vorm van Eve Phillips, de vrouw die zich mengt in de levens van iedere persoon die haar pad kruist en daarbij lang niet altijd even nobele bedoelingen heeft. De komst van Jennifer Stewart [Lucy Marlow], de nicht van Eves verbitterde echtgenote Avery [Barry Sullivan], blijkt het startschot voor een aaneenschakeling van alles wat je van een melodrama mag wensen, tot een zelfmoord aan toe. De cast levert prima werk aan, maar het zal de kenners niet verbazen dat Crawford de film met ogenschijnlijk gemak domineert. Wie vraagtekens stelt bij haar status als één van de beste Hollywood-actrices aller tijden, moet eens kijken naar de spiegelscène - het moment waarop ze krijgt te horen dat haar schoonzus [Betsy Palmer] zelfmoord heeft gepleegd. Het is een masterclass technisch acteren en één van de redenen waarom Crawford-fans deze film rekenen tot de hoogtepunten uit haar toch al imposante carrière.

scorsese

Goeie film over een elegante vrouw uit Georgia die haar nichtje op bezoek krijgt. Het duurt even voordat de verhoudingen tussen de personages duidelijk zijn, maar hierna ontvouwt zich wel een prima spel waarin genoeg gebeurd. Een heerlijke rol van Joan Crawford als de bitchy queen bee.