Machine-Gun Kelly (1958)

Alternatieve titel: Machine Gun Kelly

Actie / Misdaad

geregisseerd door Roger Corman
met Charles Bronson, Susan Cabot en Morey Amsterdam

Een kruimeldief laat zich door zijn, op media aandacht beluste, vriendinnetje opjutten tot grootsere daden. Als Machine Gun Kelly brengt hij het zelfs tot kidnapper. Wanneer de FBI de jacht op hem inzet is zijn ondergang nabij.

avatar van maurice74
Geen onaardige gangstermovie, met een geweldige Charles Bronson in de hoofdrol als proppenschieter Kelly.

avatar van brucecampbell
Sterke eerste hoofdrol van Bronson!

avatar van Dogie_Hogan
Spaanstalig, maar mooie posters en stills: Link!

avatar van matthijs_013
Ik had niet verwacht dat deze "B-film" nog vermakelijk zou worden. Ik vond het een prima film over de gangsterperiode. Een echte aanrader voor Bonnie & Clyde-fans.

avatar van niethie
Aardig B-filmpje met een leuke rol van een jonge Bronson, maar meer dan dat ook niet. Het deed me in ieder geval nergens aan het geniale Bonnie & Clyde denken.

2,5 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Oninteressant.

Bronson schittert bij vlagen als onevenwichtige gangster, maar het algehele niveau is niet hoog. Sfeervol is een en ander wel, maar echt interessant of spannend wordt deze op waargebeurde feiten gebaseerde gangster-film nergens.

Redelijk.

avatar van DjFrankie
Film met ouwe favoriet Bronson. Verhaal is echter niet veel soeps, gevechten aardig nep. Maar de sfeer is het mooist hier, de grote ouwe auto's van de 50's, de elegante kleren van Susan Cabot dat alleen al maakt het de moeite waard van het kijken. Film duurt ook niet lang, dus past makkelijk in de namiddag.