L'Animal (1977)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Claude Zidi
met Jean-Paul Belmondo, Raquel Welch en Dany Saval

Mike Gaucher is een klungelige ex-stuntman die voor geen enkel ander baantje geschikt lijkt te zijn. Iedereen begint langzamerhand een hekel aan hem te krijgen, en als Gaucher tijdens een promotiestunt voor de nieuwe King Kong-film een hele vitrine aan gruzelementen slaat, besluit zijn vrouw om hem te laten vermoorden.

avatar van Richard1189
Belmondo speelt in deze film een dubbelrol: een klungelige stuntman en een filmster met hoogtevrees. Leuk om te zien maar je moet wel van zijn quasie-nonchalante wijze van acteren houden. Voor velen een struikelblok, voor mij niet! Onderhoudend.

avatar van thunderball
Leuke film waarin Belmondo weer ongeloofelijke (vaak super overbodige, maar wel coole) stunts uithaalt. Zijn dubbelrol als stoere stuntman en mieterige filmster is hilarisch en Welch ziet er fantastisch uit.

Ooit door de AVRO uitgezonden in twee versies te gelijk, kon je qua geluid kiezen tussen de originele Franse versie en de Amerikaanse versie (waarbij je dan de echte stem van Welch kon horen).

Ben al een aantal maanden op zoek naar de dvd van
deze film met nederlandse ondertiteling.
Tot op heden zonder resultaat.
Wie heeft er voor mij de gouden tip.
Alvast mijn hartelijke dank.
Johan.

avatar van hannes64
Ik zoek ook al een tijdje om deze nog zeer goeie film met Belmondo en de oh zo mooie Welch.
Dat waren nog eens mooie tijden, zulk soort films in de bios zien.
Nu is alles wat ook nog in de bios komt, na 3 maanden uitgebracht op dvd...en een half jaar later op TV.
Al die ouwe gouwe leuke feelgoods op dvd zetten, dan hebben mensen zoals ik en vele anderen er ook nog wat aan .
Wat er nu momenteel verschijnt is allemaal DTV ( direct to video-shit ).
Ja, die ouwe goeie films, laat die nou eens op dvd verschijnen.
Maar ja, soms moet je veel te lang wachten.
1 ster erbij...puur voor de nostalgie èn Welch.

avatar van thunderball
Ik heb hem net weer eens gekeken, maar de plot omschrijving slaat nergens op... er is geen spraken van een King Kong film (hij moet in een apenpak om in een supermarkt een nieuwe snack te promoten) en zijn verloofde wil hem ook niet laten vermoorden.

Ben al tijden op zoek naar deze film met Nederlandse ondertiteling. Wie kan verder helpen.