Profil Bas (1993)

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Claude Zidi
met Patrick Bruel, Sandra Speichert en Didier Bezace

De doorgewinterde agent Julien Segal wordt er door zijn baas ingeluisd en beschuldigd van een moord die hij niet heeft gepleegd. Tot overmaat van ramp vinden de inspecteurs het lijk van het slachtoffer in Segals appartement, maar Segal besluit het er niet bij te laten. Vastberaden gaat hij op pad om de echte moordenaars te vinden en de schuldigen te straffen.

avatar van Darbie
Vrij slappe doorsnee Franse policier.

Dezelfde boeven, inspecteurs, leren jackies,motoren, zogenaamde grappen en namaak stoerigheid als we gewend zijn in dit soort gemiddelde misdaadfilms.

Misschien met de bedoeling de destijds populaire ( maar niet bekend rakende) zanger Patrick Bruel aan een _ala Frank Sinatra_ filmcarriere te helpen.

Dit heeft niet mogen helpen.