Alligator II: The Mutation (1991)

Alternatieve titel: Alligator 2

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Jon Hess
met Joseph Bologna, Dee Wallace-Stone en Richard Lynch

Op een dag duikt er een enorme alligator op in een klein stadje. Niemand weet hoe het komt, totdat de sheriff ontdekt dat de riolen van het stadje verbonden zijn met een meer waar volgens de legende een monster zou huizen.

avatar van jedymaster
jammer dat ze dit vervolg hebben gemaakt als ze dan een vervolg maken maak hem dan beter

Reinbo
jedymaster schreef:

als ze dan een vervolg maken maak hem dan beter

Dat lukt vrijwel nooit

Is deze film wel ooit in Nederland uit gekomen? ik kan 'm nergens vinden.

Is trouwens best vermakelijk, maar wel langdradig en 't acteerwerk is behoorlijk houterig.

een 2,0. slechte krokodilen film veel minder dan deel 1

avatar van dutchtuga
Hey, ik wist niet eens dat deze bestond .

Reinbo
Vergeet het ook maar snel weer. Deze kan niet in de schaduw staan van de schaduw van het geweldige origineel. 0,5*

avatar van FatMike
Oef! Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje, zelfs niet voor
een verzamelaar waarbij dierenhorror een eigen plankje heeft.

Een paar leuke scenes, maar vooral veel onzin.
Het soort onzin wat niet leuk wordt omdat het geen leuke onzin is.
Daar was men in de jaren 80 veel beter in....en daarvoor ook!
Jaren 90 zijn qua goeie pulp aanzienlijk minder en de daling staat nog steeds niet stil. Misschien vind ik over 25 jaar zooi van tegenwoordig ook cult.........mwaaa....nee.

avatar van stephan73
Tja, FatMike. Ik heb je gewaarschuwd. Maar nee hoor, niet luisteren!

avatar van FatMike
Jaren 90 pulp zit vol gevaar, het gevaar dat je denkt toffe pulp te gaan kijken en vervolgens is het ruk!
Heb veel tapes gekocht met rommel uit juist die tijd......
dat worden waarschijnlijk een hoop missers!
En aangezien jij de dinsdagavond gebruikt om mij, naast een enkel leuk ding berge, troep te laten zien kan het niet anders dan dat dit jaar voor mij een klote jaar word qua films kijken!

Alvast bedank hoor!

avatar van stephan73
Graag gedaan! Waar zijn anders vrienden voor!

vond deze slechter dan 1

avatar van movie acteurs
Vermakelijk.

Overigens vond ik 'm niet eens zo heel slecht als het gemiddelde hier aangeeft. Gewoon een redelijk vervolg met soms wat leuke scene's. Bijvoorbeeld het begin en wanneer het beest een soort van kermis op stelten zet. 2,5.

avatar van kirk douglas
Na het geweldige eerste deel gezien te hebben leek mij deze ook wel interresant.
Jammer genoeg bleek deze gewoon slecht en het charme van deel een is ver te zoeken.

De dubbeldisc van Anchor Bay deel 1-2 is echter wel een aanrader.

avatar van dutchtuga
Deze had nog beter mee kunnen doen aan de onderschatte KO dan het eerste deel. Wat een idioot lage score. Alligator 2 is nergens echt goed, maar kent een aardig sfeertje en een paar erg toffe bijrollen. Zo zien we de altijd goed Dee Wallace Stone, de coole Richard Lynch en Kane 'Jason Voorhees' Hodder. Gewoon vermakelijk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Cultkrokodil.

Om alle verkeerde redenen weliswaar, maar er kan dusdanig veel gelachen worden om dit vermakelijke vervolg op de cultclassic uit 1980, dat het de film daadwerkelijk de moeite waard maakt. Ondanks het jaartal ademt dit horrorwerkje omtrent een reuzenkrokodil de laatste jaren ’80 uit. Een zeldzaam voorbeeldje van 'zo fout dat het leuk wordt'.

Goed.