The April Fools (1969)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Stuart Rosenberg
met Jack Lemmon, Catherine Deneuve en Peter Lawford

De ongelukkig getrouwde Howard Brubaker wordt verliefd op de mooie Catherine Gunther, die in net zo'n huwelijk gevangen zit. Hij ontmoet haar tijdens een feestje van zijn baas en langzamerhand realiseert Howard zich dat zij de vrouw van zijn baas is. Wanneer Catherine suggereert dat zij beiden uit hun huidige relatie moeten stappen en moeten vluchten naar haar woonplaats Parijs, gaat Howard akkoord en zegt zijn oude leven vaarwel.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film met Jack Lemmon is in de meeste gevallen wel de moeite waard en daar doet April Fools ook zeker niet voor onder. De film heeft een fijn tempo en is op een positieve manier een duidelijk product van zijn tijd, een paar trippende/hippie achtige scenes konden dan natuurlijk ook niet ontbreken.

Catherine Deneuve heeft ook een fijne chemie met Lemmon, het komt overtuigend over en je kan met gemak verdrinken in haar mooie ogen.
Het verhaaltje is vrij simpel maar de uitwerking erg vermakelijk.

Niks mis mee.