Hyeomnyeo: Kar-ui gi-eok (2015)

Alternatieve titels: Memories of the Sword | Hyubnyeo: Kalui Kieok

Zuid-Korea
Actie / Drama

geregisseerd door Heung-Sik Park
met Byung-hun Lee, Do-yeon Jeon en Go-eun Kim

Drie strijders, Poong-chun, Wol-so en Yu-baek, committeren zich aan een strijd tegen de incompetente koning. Maar het verraad van Yu-Baek leidt tot de dood van Poong-chun, waarop Wol-so verdwijnt met de jonge dochter van Poong-chun: Hong-yi. Achttien jaar later wordt Wol-so verlaten door Hong-yi, die van plan is wraak te nemen op zowel Wol-so als Yu-baek.

avatar van deRappe
Moeilijk om hier iets over te zeggen....op zich hele fraaie (soms "getructe") beelden...het verhaal is vaak wat warrig....het loopt op een vreemde manier door elkaar heen. De vechtscene's zijn lichtelijk overdreven en de afloop was een beetje onvoorspelbaar. Toch geef ik dit geheel een 6- oftewel twee en een halve ster!

Raffael77
deRappe schreef:

6 staat voor 3 sterren

Raffael77
Heerlijke film ondanks de soms wat opzichtige cgi. Prima acteerwerk en mooi verhaal. Toffe locaties maar soms ook wat simpel uitziende zwaard gevechten.

Al met al een fijne film op de eerste kerstdag.

avatar van vranque
Zeer fraai in beeld gebracht. Ietwat verwarrend maar dat is een bekend gegeven met die namen en uiterlijkheden. Toch zat ik er snel in en de verbluffende scene's deden de rest.
Vaak iets dergelijks gezien,blijft mooi.

keimpeS
Tsja van alles wat door mekaar, het deed me ook wel wat denken aan Azumi. Visueel erg sterk/mooi, goede maar soms veels te overdreven vechtscene's (het zijn bijna superhelden). De eindscene vond ik ook wat te lang duren, maar over het algemeen best een leuke film!

Toch wel degelijke martial arts film, die de kunst van de vliegende zwaardgevechten aardig heeft afgekeken van soortgelijke films van Yimou Zhang en Ang Lee. Het toch al niet gemakkelijk te volgen plot wordt onnodig ingewikkeld gemaakt door de naamsveranderingen ergens tussen verleden en heden.
Prima rollen van Byung-hun Lee (de verrader) en vooral van Do-yeon Jeon (de blinde meesteres), een betrouwbare actrice die in het dozijn films, dat ik van haar gezien heb, eigenlijk nooit verzaakt.

avatar van joolstein
Koreaanse historische actiefilm die een klassiek verhaal van liefde en verraad brengt. Je wordt helemaal ondergedompeld in de sfeer van de Koreaanse Goryo-dynastie. Drie gezworen nobele strijders; Poong-chun, Sul-rang en Yu-baek, keren zich tegen de incompetente koning. Maar door verraad loopt dit allemaal een beetje anders. Jaren later zint Hong-yi, een jongedame wiens vader deel uitmaakte van de 'Drie Zwaarden', op wraak. Zoals gebruikelijk in Aziatische films wordt de geschiedenis van de personages uit de doeken gedaan aan de hand van flashbacks en onderlinge gesprekken. Waarbij de nodige plottwisten niet geschuwd worden. De cinematografie is ronduit verbluffend, met een zinnenprikkelend kleurenpalet en adembenemende actiesequenties, aangevuld met verbluffende sets en decors. Ondanks dat het al meer dan eens op het scherm te zien was, zijn door de visuele pracht in combinatie met knappe vertolkingen, dat deze film zeker meer dan genietbaar is.