Missing Link (1999)

Nederland / België
Familie / Avontuur

geregisseerd door Ger Poppelaars
met Nick van Buiten, Tamar van den Dop en Thomas Acda

In deze avontuurlijke kinderfilm met animatiefragmenten is Rick de 11-jarige hoofdpersoon die samen met zijn moeder en tante opgroeit in het Nederland van de jaren vijftig. Zijn vader heeft hij nooit gekend, want die is volgens zijn moeder tijdens WOII omgekomen als RAF-piloot. Op school raakt de fantasierijke Rick gefascineerd door de ontdekkingsreizigers in Congo. Hij verdiept zich in donker Afrika en bestudeert in een oude atlas van zijn moeder de evolutie van de mens. Iemand heeft er de woorden 'missing link' bijgekrabbeld. Als hij in de krant leest dat een expeditieploeg naar Congo zal afreizen om de ontbrekende schakel in de evolutie te zoeken, probeert Rick de expeditieleider te vinden omdat hij ervan overtuigd is dat ze op de verkeerde plaats gaan zoeken.

avatar van Purmerend
31 stemmen en er valt niks te melden over deze film?

avatar van Hannibal
De auto van mijn vader deed er in mee.

avatar van Quentin
Associate producer: Uwe Boll

robertus65
Vrij standaard jeugdfilm, kon mij in ieder geval weinig boeien. Mischien alleen leuk voor de jeud. De rol van dat skelet (stem van Kees Prins ) is mij onduidelijk en overbodig.

avatar van Purmerend
Vond het juist een grappige afwisseling dat skelet, dat dan ook op een gegeven moment een ananas in zijn schedel heeft zitten.

avatar van Phantasm
Ik vond het maar een saaie film, gebeurt niet echt erg veel in.

Zeer onderschatte jeugdfilm.