Un Oso Rojo (2002)

Alternatieve titel: L'Ours Rouge

Argentinië / Spanje / Frankrijk

geregisseerd door Israel Adrián Caetano
met Julio Chávez, Soledad Villamil en Luis Machín

Ruben, ook wel The Bear genoemd, wordt na zeven jaar vrijgelaten uit de gevangenis. Hij keert terug naar zijn geboortestad om zijn vrouw Natalia en dochter Alicia terug te zien. Hoewel hij weet dat zijn vrouw inmiddels samenwoont met een andere man, wil Bear graag een relatie opbouwen met zijn dochter. Hij probeert ook het geld terug te krijgen dat hij tegoed heeft van de lokale crimineel The Turk. Helaas voor Bear loopt niet alles zoals hij zou willen. The Turk wil hem alleen zijn geld geven als hij nog één laatste klus doet en Natalia staat niet zomaar toe dat Bear met Alicia omgaat.