Bollywood/Hollywood (2002)

Canada
Komedie / Muziek

geregisseerd door Deepa Mehta
met Rahul Khanna, Lisa Ray en Moushumi Chatterjee

Rahul (Rahul Khanna) is een jonge Canadese millionair afkomstig uit Oost India. Zijn familie keurt het af, dat hij een blanke vriendin (Jessica Paré) heeft. Na een dodelijke ongeval van zijn vriendin, wijst Rahul's moeder (Moushumi Chatterjee) hem er op een leuk Indiaas meisje voor zichzelf te vinden of de aanstaande bruiloft van zijn zusje gaat niet door. Rahul kan echter geen Indiaas meisje vinden, maar komt wel een Spaanse prostituee tegen, die veel op een Indiase lijkt. Hij biedt haar duizenden dollars aan om, tot dat zijn zusje getrouwd is, zijn vriendin te spelen.

avatar van ALMILA
VERSCHRIKKELIJK

Nou, zo slecht was ie ook weer niet. Beetje The Wedding Date op zijn Indiaas.

Vond hem toch nog redelijk goed! Een beetje raar dat de eerste liedjes letterlijk 5 seconden duurden en de acteerprestaties waren soms ook echt niet top, maar het verhaal was erg leuk en de 'attitude' van de beeldige hoofdactrice gaf een erg leuke toon aan de film. Natuurlijk wat anders dan andere films, maar daarom niet minder entertainend!

Meggie schreef:

sluit ik me volledig bij aan! (Y)

avatar van Parisa
Bolly-Parodie met grappige oma. 3*

avatar van Katharina
Jammer dat er zoveel vreselijk 'foute' stukken inzaten, want verder is het echt een leuk verhaal! Bollywoodfilms zijn echt heerlijk .