Anne Frank Remembered (1995)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Nederland
Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Jon Blair
met Miep Gies, en de stemmen van Glenn Close en Kenneth Branagh

In deze documentaire zitten de (voor zover bekend) enige bewaard gebleven bewegende beelden en archiefmaterialen o.a. foto's, brieven en interviews met de overlevenden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een portret van een meisje dat een symbool is geworden in ons dagelijkse leven. Kenneth Branagh vertelt en Glenn Close leest passages uit het dagboek van Anne Frank.

Movie_Diva
Ik vind het een hele mooie documantaire.Ik heb veel medelijden met Anne Frank en nadat ik deze documantaire heb gezien nog meer.Jammer dat ze het zelf niet meer kan mee maken want ze wou graag beroemd worden en nu is ze wereld beroemd.Ik geef mijn complimenten aan Jon Blair.Hij heeft het heel mooi gemaakt.Ik geef het een 5,0.Voor alles

zeer mooie documentaire!

avatar van jeroentje
Goh, dat er een 0,5 in het stemoverzicht zit hier verbaast me toch wel. Is het een waargebeurd verhaal wat je dan niet ziet zitten of is het allemaal vreselijk slecht betreffende beeld en geluid?