El Hombre de Río Malo (1971)

Alternatieve titels: Bad Man's River | Hunt the Man Down | E Continuavano a Fregarsi il Milione di Dollari

Spanje / Italië / Frankrijk
Western / Komedie

geregisseerd door Eugenio Martín
met Lee Van Cleef, James Mason en Gina Lollobrigida

Een bandiet is samen met twee oplichters van plan de regering van Mexico een miljoen dollar lichter te maken. Als ze hun slag eenmaal geslagen hebben, moeten ze echter oppassen voor onder meer het Mexicaanse leger en Billy the Kid, die ook azen op de buit.

Stond die er nog niet op...?

FisherKing
Blijkbaar, was niet al te best in mijn herinnering, wel apart (maar dan in negatieve zin).

avatar van moviefreak#1
Apart is inderdaad wel een goede beschrijving. Vooral de eerste 10 minuten is vreselijk op alle vlakken. Daarna word het allemaal wel aardig en kijkt het lekker weg maar het is zo onsamenhangend als het Nederlands Elftal.
Maar Lee van Cleef is altijd leuk dus vervelend is het niet echt.

veron35
Vreemd filmpje. Gaat vaak van de hak op de tak. Ik snape er niet al te veel van.

avatar van Noodless
Met al die bekende namen dacht ik toch een degelijk filmpje binnen gehaald te hebben. Wat viel dit tegen. Een chaotisch begin waarbij het verhaal en de actiesscènes ook chaotisch overkomen. 4/10

avatar van movie acteurs
Passie volle cast in een passie loze film.

Deze western had toch qua opzet en scenario wat energieker gemogen. De film is zeker niet slecht maar sommige dingen hadden toch een heel klein tikkeltje beter gekund. De cast is een die je vaker in een film wenst. Lee van Cleef zet hier een wat mindere rol neer. Paste ook niet bij Lollobrigidia. Zij stelde me trouwens niet teleur, maar dit blijft dan ook een van m'n favoriete actrices, dus ben ik objectief James Mason was ook wel goed maar was voor de rest niet speciaal. De film heeft zeker wel iets vooral de sfeer was hier bijster goed. Dat zorgt dat deze film van mij geen onvoldoende waard is. 3,5.

Te koop op dvd vanaf 24 mei (Lime-Lights Pictures)

Trailer (YouTube)

avatar van Dogie_Hogan
De DVD (R-2UK) is inkl. porto bij Amazon-UK € 4,18 .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Dit is echt wel een buitenbeentje in de westerns. Ik had de film gezien vanwege Lee Van Cleef, maar het is toch niet echt een spaghettiwestern zoals we dat gewoon zijn. Hier is meer komedie en absurditeit dan je gewoon bent bij het genre. En dat zorgt voor een wat geforceerde western. Het was leuk om Gina Lollobrigida eens te zien. Lee Van Cleef komt toch meer tot z'n recht in de echte westerns, zelfs als hij daar een bijrolletje zou spelen. De cast en de setting maakt nog veel goed, maar zelfs naar mijn normen is de muziek veel te druk en de regie een rommeltje.

keimpeS
Het begin van de film was inderdaad erg rommelig, ging ineens over van de ene naar andere scene. Later in de film was dat wat mij betreft niet meer het geval, ik hou veel van westerns maar deze komt niet in mijn toppers! De personage's waren wel erg dommig, je ziet dit wel vaker in spaghetti westerns maar nu net wat te erg... Toch nog een 2,5 want Lee van Cleef is een western legende!