The Pursuit of D.B. Cooper (1981)

Alternatieve titel: De Grote Achtervolging

Avontuur

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Robert Duvall, Treat Williams en Kathryn Harrold

Film over de 'legendarische' D.B. Cooper. In 1971 kaapte Cooper een vliegtuig en ging er vandoor met tweehonderdduizend dollar, waarna er nooit meer iets van hem vernomen werd. Cooper voerde zijn nauwkeurige plan uit om in de anonimiteit te belanden, ondanks de pogingen van een doorgewinterde agent hem te arresteren.

Dankzij Prison Break ben ik wel benieuwd naar deze film...

avatar van Filmkriebel
Soort Smokey & The Bandit variant. Dan wel gebaseerd op de populaire zaak "D.B. Cooper" waarbij een vliegtuigkaper met een hoop geld uit een vliegtuig sprong en in de natuur verdween. De waarheid is dat men nooit echt heeft geweten wie deze man echt was. Is nu nog steeds een vrij groot mysterie. De verzekeringsagent Gruen weet echter wel die deze waaghals is, waarnaar iedereen op zoek is. Hij heet Meade, een ex-Vietnamsoldaat die hij ooit zelf drilde. Wat daarna volgt is een lange achtervolging tussen beiden... Deze actiekomedie is best leuk en luchtig kijkvoer, met een paar vette stunts zoals de wildwaterrit, en met een duo Treat Williams-Robert Duvall in topvorm.